donderdag 14 juli 2011

Piket dienst

Sinds twee weken heb ik piket dienst. Niet altijd even leuk, al helemaal niet wanneer je gebeld wordt en je zaken zult moeten gaan regelen. Gisterenavond was het, ondanks deze dienst,  Dear Jane avond, uiteraard met Helen. Gezellig.
Zelf was ik druk in de weer met twee blokjes die ik vorige week bij Helen getekend had. Deze werden nu uit het freezerpaper geknipt en op de stof gestreken.
Hier een foto van de vier blokjes die Helen al af heeft.
Ze liggen nog goed ook! Zowel Helen als ik hebben ervoor gekozen om de dear jane in civil war stoffen te maken.


Ook heeft Helen zichzelf getracteerd op een tweetal mooie boeken. Ze heeft ze mee genomen zodat we ons samen nog even kunnen verlekkeren. Ze staan vol mooie foto's van nog mooiere quilts!!
Helen is ijverig bezig en wordt laaiend enthousiast van het blokje dat ze aan het maken is,

en terecht,

het blokje is een snoepje!!

Na een avond veel papier en stof geknipt te hebben liggen er dan drie 'geeltjes' op een rij. De bovenste het blokje van Helen, volgens Maxime heet het blokje "helens original!!"

En de onderste twee mijn blokjes, geduldig wachtend op naald en draad.

Bij dit alles hebben we een 'gast' aan tafel. Mijn eigen Maxime, maar ze wil niet echt op de foto, en dat hoeft ook niet echt. Ik vond het heel gezellig dat ze erbij zat!!

Toen Helen naar huis was en Maxime net in de relax-stand op de bank lag ging mijn telefoon!
PIKET DIENST!! tring-tring en tussen al die tringen door dacht ik
"pak naald en draad"
en dat was een goede gedachte!
Uiteindelijk duurde het tot 00.30 uur voordat ik zelf naar bed kon!!

en was ik van dit,

naar dit gekomen!
Papa's Star bijna klaar!!

Is het dan toch "lang leve de piket dienst?"

Doeg,

Juud

2 opmerkingen:

Helen zei

Ik vond het ook heel gezellig dat Maxime aanwezig was. Moet ze vaker doen. Nu moeten we haar alleen nog enthousiast maken voor het quilten (lol). Waar een PIKET DIENST niet al goed voor is. Prachtige Papa's Star. Ik zal het maar verklappen ben begonnen met Bennington's Star en ben halvewege!! Pondering - zullen we toch misschien hem eerder af krijgen :)

Phebe and Jane zei

Via Helen ben ik op je blog terechtgekomen. Wat een leuke dingen maak je!
Groeten,
Marian