maandag 5 september 2011

De zusjes

"De Zusjes", zeg dat bij ons in de familie en iedereen weet over wie je het hebt.
De zussen van mijn moeder!
Ze maken een wezenlijk deel van mijn leven uit. We zien elkaar geregeld, gaan met elkaar uit, "de zusjes" komen bij ons eten, wij gaan bij hun op bezoek. Inmiddels wonen An en Greet niet meer zelfstandig, maar ook in het verpleeghuis waar mijn moeder woonde. En dat betekend dat ze hun appartementen leeg hebben moeten maken en dat er al spullen verdeeld zijn.

Sommige van die spullen hebben hun plek bij mij in huis gevonden en een daarvan is wel heel bijzonder.

Een klein borduurtje, ter grote van een ansichtkaart, gemaakt door An toen ze 11 jaar oud was. Toen ze het jaren later weer tegen kwam wilde ze het weggooien, gelukkig heeft ze dat niet gedaan. Een jaar of wat geleden, toen ik met het quilten begon, heeft ze het borduurtje mij kado gedaan. Sindsdien staat het bij ons in de woonkamer te pronken.
Ga niet denken dat An en Greet handwerksters zijn, helemaal niet zelfs. Neemt niet weg dat ze enorm genieten van al hetgeen LZ'je en ik produceren.

Inmiddels zijn ze stok oud, beide over de 90, praten ze veel over hun 'achtertuin', en doen wij ons best om hun voortuintje ook nog een beetje gezellig te houden. Afgelopen vrijdag hebben we ze mee genomen naar Putten. Een taartje bij Knevel en shoppen bij Klein!

Heerlijk om zo een middagje met ze op stap te zijn!

Doeg Juud

5 opmerkingen:

Berna zei

Heerlijk om dit voor je tantes te kunnen doen. Het lijken me hele positief ingestelde dames. Hopelijk kunnen jullie nog lang van en met elkaar genieten.

Willy zei

Leuk om even kennis te maken met de zussen. Mooi klein lapje, maar goed dat ze het bewaard heeft.

Phebe and Jane zei

Wat een schattig lapje. Goed dat je tante dat niet heeft weggegooid. Wat fijn dat je nog zo close bent met de zusjes.
Groeten,
Marian

Floor zei

Wat leuk dat die oude zusjes nog zo kunnen genieten op deze mooie leeftijd!
Dat borduurwerkje is ook schattig! Al zo oud en nog steeds bewaard. Mensen moeten eigenlijk ook niets weggooien, dat zie je maar weer.
Groetjes,
Floor

Annelies zei

Een prachtig verhaal en een heel mooi lapje !