maandag 14 november 2011

Borduurbee

Het weekend begon super goed met, voor mij de laatste keer, de borduurbee. Toen ik binnen kwam
zat de hele bups al aan tafel, er was nog een stoel over,
daar stond al een heerlijk vers gebakken stukje appeltaart voor
en schonk Gerda super snel een bakje koffie in!
Heerlijk!
En wat een binnenkomst.
Deze vrijdag was het een heel bijzondere borduurbee want het zou de bee
zijn waarop al onze werken terug zouden komen aan de
eigenaren.

Ik kan jullie niet vertellen hoe ongelooflijk spannend dat was.
Er zijn dus 9 maanden lang lapjes in keurige papieren
zakjes af gegeven aan Gerda.
En Gerda mocht ze weer doorgeven aan de volgende.
Elke maand zakte bij mij de moed in de schoenen.
Het ene mooie werk na het andere kwam voorbij.
Enfin vrijdag mochten de lappen eindelijk uit de zakken.
Kijk even mee.

De eer is aan Gerda om de aller eerste zak te mogen pakken en vervolgens aan de eigenaresse af
te geven.

Ester bijt de spits af! En het is loei spannend, want wat is er gemaakt.......

Vervolgens mag Ria haar lap uitpakken, super leuk. Heel veel met vilt en applicaties.

Dan is de beurt aan Bep. Drie keer raden waar ze van houdt???
Er zijn mooie serviezen en theepotten voor haar gemaakt. Echt heel bijzonder.

Dan mag Pauline, die helemaal opgelucht is. Ze is dol gelukkig met haar harten-bloemen lap.

Dan mag Gerda zelf, veel roodborstjes, vogelhuisjes, applicaties en vilt.


Dan is de eer aan Elisabeth. Zij wilde heel graag een romantische lap. Dat lijkt mij heel goed gelukt.
Gelukkig vindt ze haar eigen lap de aller mooiste!!

En dan Sophie, wat een prachtige lap is dit geworden. Veel honden en veel tuin, de twee
dingen waar ze veel van houdt.
Het is een prachtige lap, super in geborduurd en gestitched!

Als laatste is Willie aan de beurt.

Het was 'bakkie vol' en een heerlijke ochtend!
Meiden dank jullie wel voor een jaartje heerlijk borduren.
Tot de Reunie!

Mijn eigen borduurtjes??

Die laat ik jullie morgen zien,

Mooi! Mooi! echt heel Mooi!!

Juud


10 opmerkingen:

Elisabeth zei

OOhh..wat was het geweldig..we zullen je wel missen en ook het samen lunchen.Hoe was jullie weekend? Hopelijk zien we elkaar snel weer!!

Willy zei

Wat een leuk afsluiting van je bee. Ze zullen je wel missen en jij hen.
Ik ben benieuwd naar jouw borduurwerk en ook je weekend in Eerbeek!
Groetjes

Lida zei

Zit ik met spanning op jouw lap te wachten, na al dat moois van de anderen te hebben gezien en niks, nada! OK dan kom ik morgen wel weer even gluren! Maar het was wel een heel succesvolle aktie! Groetjes
Lida

Berna zei

Je weet het inderdaad lekker spannend te maken. Jeetje, zit ik hier op de punt van mijn stoel.....
Maar wachten dan he? Er zit niks anders op. En op het verslag van het weekend moeten we zeker de rest van de week wachten :(
Have a nice evening en tot morgen!

Wieke van Keulen zei

Lekker type ben jij, Judith. Ik met spanning verder scrollen en verder en verder; krijgen we die van jou niet te zien...
Maar, wat je wel hebt laten zien is allemaal prachtig, dus als jij zegt dat die van jou mooi, mooi, mooi is, wil ik nog wel één nachtje wachten!

Anoniem zei

Het is net een soap.... Daar eindigen ze ook altijd met een clifhanger....
Ben benieuwed, je hebt in ieder geval heerlijk weer gehad met de dames in Eerbeek zie uit naar je verslag.
X Yves

Annemieke Nierop zei

Op onze quiltbee hebben het tassen project gedaan met quilt blokken maar dit ziet er ook heel mooi uit!

Krijgen we van jouw borduur lap een mooi close-up foto?

Groeten,
Annemieke

Guusje, zei

Wat een geweldige ochtend hebben jullie gehad. Wat zijn de borduurwerken allemaal mooi geworden geweldig. Ben benieuwd naar die van jouw.

jolanda zei

Nou moe... dus nou moeten we nog een hele dag wachten op jouw borduurlap? En ik ben juist zo benieuwd! Er zijn wel prachtige dingen gemaakt hé? Ik vind het ook een heel erg leuk idee.
groetjes, Jolanda

Floor zei

Leuk geworden hoor. Wat me opvalt.... dat er overal nog een plekje over is gebleven.
Wat gaat daarop komen? Iets van de persoon zelf?
Die quilt op de achtergrond aan de muur..... wat een plaatje!
Groetjes,
Floor