zondag 27 november 2011

Paulien

Vrijdag liep helemaal anders dan verwacht. Niet alleen LZ'tje kwam binnen, maar LB'tje ook.
Zo zaten "de kinderen" ineens bij elkaar aan de koffie en stroopwafels.
Uiteindelijk hebben we een veilinghuis gevonden voor de postzegelverzameling en
muntenverzameling van onze ouders.
We heben de koe maar gelijk bij de horens gevat en alles aangeboden,
de postzegels gaan in maart onder de hamer in Weesp
en de munten in mei, ook in Weesp.
Zelf hebben we een munt en wat postzegels (de geboorte jaren van onze mannen/vrouwen en kinderen) gehouden. Als aandenken aan hun hobby.
Nu maar hopen dat andere verzemelaars lekker met hun verzamelingen verder kunnen.
Terug naar de dag van gisteren.
Die begon al een beetje bij mij thuis terwijl we echt bij Helen hadden afgesproken. Paulien komt eerst bij mij langs om samen naar Helen te rijden, prima afspraak.
Maar Paulien komt niet met lege handen! Ze heeft een cadeautje mee gebracht, nog voor mijn verjaardag!
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, zelf ben ik nauwelijks zo attent. Vergeet het voor de helft van de
tijd ook helemaal. Uit het stoffenpakketje komt tegen alle verwachtingen in dit prachtige borduurwerk;
"Amsterdam"
Ik ben er stil van, wat prachtig. Ideeen schieten door mijn hoofd en een blijft gelijk hangen;
een blokkenboek. Gerda heeft ook zo'n mooie en dus is er een werkje geboren!

S'avonds zoek ik er gelijk wat lapjes bij. Komt helemaal goed.

Dat is niet het enige wat ze laat zien. Bij Petra Prins volgt ze van Bep een medailloncursus, en dit is daar een
begin van. Het ziet er prachtig uit. Leuk ook dat ze een rand gaat maken van clamshels.

Wanneer je ze zo ziet lijkt het niet zo veel werk, maar zoals met zoveel quilterige dingen;
schijn bedriegt!!

Eenmaal bij Helen laat Pauline ons dit zien!

Al heel wat stapels Sjaan blokjes, allemaal gemaakt van Sits!!

En hier de maakster van al dit moois,
Zo Paulien geen geheimen meer voor jou bee in Maashees!!

10 opmerkingen:

Annelies zei

Oei, wat is dit genieten !

Berna zei

Wat een mooi cadeau heb je gekregen van Paulien. Dat wordt een leuk werkje om af te maken.
Ja Pauliem heeft mooie dingen laten zien gisteren. Het was gezellig!

Lida zei

Wat een beeldschoon borduurwerk! Ja daar kun jij een heel mooi blokkenboek van maken, maar ik vind het er ook wel een om in te lijsten! Prachtige dingen maakt ze, geweldig dat kompas en die mooie blokken! Fijne dag
Lida

inge zei

prachtig werk van Paulien

Guusje, zei

Wat een prachtig borduurwerk heb je gekregen van Pauline geweldig zo mooi. En de verdere werken zijn ook al zo mooi die je hier van haar laat zien.

Miranda zei

Gut wat een schitterende plaatje...kwijlen hoor. Die Pauline kan er zeker wat van! Leuk om die Sjaantje zo heerlijk op zijn Nederlands te zien. EN die clamshells ..teveel verleidingen. Gauw weer terug naar mijn Sinterklaastoppie, waarvan ik met het laatste blokje bezig ben!!! Joepie, bijna weer een top klaar!

Willy zei

Tjee wat veel moois laat je hier zien.
Leuke foto van Paulien.
Groetjes

Phebe and Jane zei

Wat een mooie borduurlap heeft Paulien gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.
Groetjes,
Marian

Rennie zei

Wat ben je verwend en wat een prachtige blokken.

Jane in Cumbria zei

Wat zal dat prachtig worden, al die mooie stofjes met dat borduurwerk....
groetjes
Jane