woensdag 15 februari 2012

Wanhopig

Een beetje blogger blogt natuurlijk in live writer,

dat zeg ik “een beetje blogger”

Ik ben maanden lang super blij geweest dat ik überhaupt kon bloggen,

laat staan dat ik ‘uber hip’ zou bloggen met zoiets als live writer.

Maar eenmaal in die lappenmand, met een laptop op schoot, maakte het me toch nieuwsgierig.

Hup programma gedownload, zondag al.

Vandaag dan maar eens verder neuzen. En toen begon de ellende pas goed. Leuk die lettertypes, en inderdaad hartstikke fijn dat je een grotere lay-out ziet. Dat werkt inderdaad veel en veel makkelijker. Ook de teksten rechts in beeld met al de bewerk opties spreken boekdelen.

Gedachten als ‘leuk en dat kan ik ook’ flitsen door mijn hoofd.

Hup even een foto toevoegen, easy peasy………

Nu uren later, geen foto, wel tekst, anders gebeurt er niets tussen mij en live writer,

easy peasy?

Het loopt dus fout met het invoegen van afbeeldingen, heeft een van jullie super bloggers ENIG idee wat er bij mij niet goed gaat?? Alle adviezen zijn meer dan welkom!

Fijne Avond,
welterusten

Juud

 

13 opmerkingen:

Ans zei

Daarom begin ik maar niet met experimenteren dat gaat bij mij altijd zo fout, dat de computer naar de dokter moet. Helaas kan ik je niet helpen. Maar wel beterschap!!!!! Groetjes, Ans

Rennie zei

Ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. Ik kan je niet helpen. Ik weet trouwens niet eens waar je het eigenlijk over hebt. Ik zie wel dat ik nu een tweetal woorden in moet vullen om te kunnen regaeren waarvan de eerste nauwelijks te lezen is. Ik ga het proberen.

Yvonne zei

Oh, wat klinkt dat bekend...frustrerend zoiets! Ik krijg dan altijd de neiging om mijn laptop het raam uit te slingeren als zoiets niet lukt. Hoop dat je snel een gouden tip krijgt van een slimme blogster (grin)

Lida zei

Heb geen benul waar je het over hebt, ik hou mij stug aan wat ik ken en kan en dus ga ik niet experimenteren! Maar jij komt er vast wel uit met wat hulp van een wizz-kid! Groetjes
Lida

sylvia zei

Berna weet ALLES van windows live writer..........;;))
leuke lettertje!!!!

Gert zei

Potdikkie, ben je nog ziek ook, lees ik... beterschap gewenst. Met Live Writer kan ik je helaas niet helpen, wan tik blog zelf altijd via WordPress. Succes ermee.

Gert zei

Potdikkie, ben je nog ziek ook, lees ik... beterschap gewenst. Met Live Writer kan ik je helaas niet helpen, wan tik blog zelf altijd via WordPress. Succes ermee.

Willy zei

Ik hoop dat iemand je kan helpen.
Beterschap ook!

carina zei

Haha morgenkomen mijn super heros thuis en die weten alles op pc gebied. Dus ik zal het hen vragen. Ik ben benieuwd. Al wat beter laat je je wel een beetje vertroetelen? Groet carina

jolanda zei

Zelf gebruik ik ook altijd windows live writer, maar geen problemen met een afbeelding invoegen. Geen idee wat er bij jou dan misgaat.
Wanneer ik een afbeelding wil invoegen doe ik dat rechts in het scherm van live-writer. Je zult vast wel gezien hebben dat daar een rijtje staat onder 'Invoegen'.
Dan klik ik op afbeelding en zoek in het schermpje wat dan opent naar de afbeelding die ik hebben wil. Die klik ik aan en druk op 'invoegen'. Vervolgens kun je bij 'Randen' dan nog kiezen voor verschillende opties en ik kies altijd voor 'geen'. Onder 'bron afbeelding' staat 'opties' en daar kun je de grootte van je afbeelding kiezen en aanvinken of je wilt dat de afbeelding in een nieuw venster geopend wordt wanneer je er in je blogbericht op klikt.
Pffff... heel verhaal hé? Misschien heb je er niets aan, maar ik hoop dat het werkt! Succes!!
groetjes, Jolanda

Ineke Marijnissen zei

Oh,Sjuud.........wat doe je toch allemaal, ziek zijn en dan iets nieuws beginnen'.
Kun je niet "gewoon "terug naar het oude
Maar goed misschien kun je iets met de tips van Jolanda hier boven mij
doe je best
Inez

Floor zei

Hoop toch zo dat het niet verplicht is om dat te gaan gebruiken.
Ik verander niets zolang het niet hoeft, bij mij gaat het dan ook zeker fout.
Twee eerdere berichten van jou kreeg ik niet te zien toen ik er op klikte.
Ook de letters die ik nu moet invoeren ter controle zijn bijna niet leesbaar, dus heel moeilijk over te typen.
Kan je nog terug naar het oude vertrouwde?
Groetjes,
Floor

Pienerie zei

Geen idee....
maar wel een award van mij
kijk maar: http://pienerie.blogspot.com/2012/02/en-toen-kreeg-ik-opeens-een-award.html