zaterdag 31 maart 2012

Bij A3

Huh bij A3?
Waar we dan zijn?
Ergens langs een snelweg? 
Beter bekend als de "Oberhausen Straight""
Niet dat ik dat wist hoor, van die Oberhauzen Straight, maar Google wel.
Enfin, nee we zijn natuurlijk niet op een snelweg! 
Maar wel bij Adri een 'bee genoot van weleer"
die haar naam altijd als A3 schrijft
Een aantal jaren geleden zaten we allemaal samen op een bee bij Laura
en zagen elkaar dus regelmatig, gingen zelfs op bee weekend met de hele groep.
Maar dat was toen, en niet nu.
Eerst stopte A3 met de bee,
vervolgens LZ'tje
en ik vorig jaar ook, pal na het overlijden van mijn moeps,
het was me toen allemaal even te veel
En dan raak je toch dat contact wat kwijt.

Maar gisteren zaten we op de quiltkamer van Adri, die zelfs voorzien is van een keuken!
En dan bedoel ik niet dat we in haar keuken zaten!
Die is beneden, en wij zitten toch echt boven!
Over luxe gesproken.......

er wordt snel gepikt aan Jules, De Morell, It's a boys story en aan eigen getekende blokken!
en gekletst......
en gebabbeld......
er wordt wat gelachen.....
nog een kopje koffie,
kopje thee,
Oh en die schat had ook heel veel chocolaadjes gekocht,
ik heb haar de indruk gegeven dat die erbij horen?
Ik en chocola?

Maar voordat we naar boven gingen werd er beneden eerst wat bij gekletst en deze prachtige Logcabin geshowd. Gemaakt voor een kleindochter van Adri, die wilde graag een witte. PRACHTIG.
die kleindochter is een gelukkige meid!

Maar waarom deze foto?
ook niet geheel zonder reden.
We proberen hier Joke over te halen om voor haar eigenste dochter, die al JAAAAREN verlangd naar een logcabin. Die niets liever wil dan DAT, over te halen er een voor HAAR KIND te gaan maken.
Hmm ik twijfel wel een beetje of het gelukt is,
maar proberen kan geen kwaad.

Hier nog een close-up, leuk om te weten is dat er stofjes van haar eigen kleding in verwerkt zitten.
Wat vind ik het nu zonde dat ik nooit zelfgemaakte kleding van Maxime bewaard heb! Stom-stom en nog eens Stom!

Op het bed ligt deze beauty, de top is mee gebracht uit Amerika, van een van Adri's quiltreizen.

Boven ligt dit schattige poppenquiltje. 

Ook Joke denkt aan de show and tell en brengt haar groene mee. Weten jullie nog dat ze hier in St Marie aux Mines aan is begonnen? Gewoon af, klaar, vinito, niets maar aan doen! Nog een ding...
weggeven!

Van de achterkant wordt je toch ook echt helemaal gelukkig! Is dit lente of is dit lente?

Dat niet alleen, ook de pocket is klaar. Helemaal op de hand doorgequilt, het stimuleerd enorm! Toevallig had ik mijn Pop ook mee gebracht. De eerste bloemen in de mand zijn in the ditch gequilt.
 
Eerlijk is eerlijk, leuk om te doen, mooi op dan zo'n quilt echt tot leven te zien komen!
Dit weekend maar eens kijken of ik het mandje af kan krijgen.

LZ'tje blijft logeren! Ook heel leuk, en waarom? Omdat we vandaag weer uitgaan en het dan vanuit de achterhoek het naar de plaats van bestemming (we gaan naar naaldwijk en leiden vandaag met haar en haar)
wel erg ver en lang rijden is.

En deze schat won gisterenavond een eervolle tweede plaats bij het dubbelspel dames!
Goed gedaan meid!
Mijn kamer vorderd ook gestaag, gisteren is de vloerbedekking gelegd, morgen gaan we wat spullen over verhuizen naar hun nieuwe plek! Volgende week komt de nieuwe tafel! Op Goede Vrijdag, hoe leuk is dat?
Tegen die tijd laat ik wel weer wat foto's zien.

Fijne zaterdag allemaal,

Doeg,

Juud

16 opmerkingen:

Anoniem zei

prachtige quilts

Else zei

Jij had ook een gezellige dag, mooie quilts zie ik voorbij komen vooral die met die RODE achterkant TOPPIE! En over slinger ophangen gesproken jij weet er ook weg mee (lol) Hele fijne dag, groetjes aan de meisjes en Emma. Knuffel Else

Supergoof zei

Judith, wat een lawine van heerlijkheden laat je over ons heen vallen!!!
A3, ik ken er maar één en dat is deze,...http://www.bonbonateliera3.nl/

Geweldige winkel!!
En wat leuk om zoveel bekende gezichten te zien,... en die witte log-cabin, daar ben ik *flieft* op,...
Veel plezier in Naaldwijk, doe die kanjers daar de groetjes van mij!
:o)

Anna zei

Wat een heerlijke dingen laat je allemaal weer zien! Heel veel plezier in Naaldwijk en een fijn en gezellig weekend!

Annelies zei

Ik zit hier te genieten van al dat moois.
Goed weekend !

Rennie zei

Nou je blog wil ik nog een keer lezen. Zoveel moois. In ieder geval wil,ikmook een witte log cabin maken. Tot straks!

mieke zei

Er is veel moois voorbij gekomen, leuk.

Anoniem zei

He Juudje, wat een mooie quilts! Ik vind je mandje echt mooi.... Enne had je dat geweten een keuken op een quilt kamer...het wordt prachtig dat domein van je kom snel langs.... X Yves

Ineke zei

Wat een schitterende quilts show je hier, met een leuk verhaal!
Fijne zondag, groetjes,
Ineke

Hennie zei

Ja, als jullie elkaar zo lang niet gezien hebben kunnen er veel mooie quilts geshowd worden, super om te zien hoor ! ! !

Fijn weekend Hennie.

petra zei

Wat veel mooie dingen komen er hier weer voorbij.
Heel leuk om te zien.

groetjes Petra

Quilting Moesje zei

Wat een mooie quilts laat je zien !
De lichte log cabin is heel origineel ... nooit zo (licht) gezien prachtig :o)
En de POP's .... ook de close up met de zachte streepjes achtergrond is heel leuk/mooi :o)
Net wat je schrijft de groene met rode is echt een vrolijke lente quilt !
Groetjes,
Simone

Floor zei

Wat gezellig was het weer en zulke mooie quilts!
Jij en chocolade??? Hoe komt ze erbij!
Bij elke 5 steekjes en paas-eitje, hoe lijkt je dat?
En Joke..... jij gaat nu toch wel een quilt voor je dochter maken!!!
Van de week gelijk stofjes kopen hoor en dan beginnen.
Groetjes,
Floor

Miranda zei

Ooooooooooooohhhhh en aaaaaaaaaaaaahhhhh......met open mond heb ik zitten genieten van al die schitterende werkjes. Die poppies....baal nu dat ik het patroon niet had gekocht...maar de lente en het witte blokken huisjesquiltje zijn ook al zom mooi....te veel verleidingen hier...fiijne zondag!

Anoniem zei

Hello Juud, I Love the log cabin quilt, all your photos are wonderful.

giaonhanquocte zei

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.