zondag 11 maart 2012

Janiacs in Hoevelaken

De groep weer compleet, dit keer bij mij thuis. Dat was helemaal niet zo gepland, maar vriendinnetje werd ziek! En dan ben je misschien wel weer beter op zaterdag, maar of je dan ook fit bent? Hmm dat lijkt mij dan niet, en dus; ipv in mei aan de beurt zijn heb ik geruild met Berna.

Hoe zo'n dag begint?

ZO!
Met een schoon wc'tje, wat is er lekkerder dan een huis in lopen en lekker een fris sopje ruiken?
dat je weet dat wanneer je dan gaat zitten het ook schoon is?
en dus werd ik door berna "betrapt"

Ach en voor ze het wist stond ze de broodjes te smeren, terwijl ik bezig was een extra tafel bij te schuiven,

de koffie kopjes vast klaar gezet,

soepkommen en gebakschoteltjes klaar

taartjes klaar zodat er zo meteen geen moment verloren gaat!
Je bent als gastvrouw al druk zat, dus organiseren zodat je ook mee kunt genieten!

Als eerste ga ik even verder met de Peuter van Sjaques! LZ'tje heeft vulling mee gebracht voor het tasje en kan ik het niet laten om dat dan nog even klaar te maken, want daarmee is maand 1 een feit!
Om aan te geven hoe groot de blokken zijn, en hoe heerlijk het is om ineens met een veel groter formaat in handen te zitten, heb ik de dear jane blokken op de flying geese gelegd!

We nemen altijd wat mee voor de gastvrouw, sinds kort (berna kwam op dit geniale idee) is dat een kadobon van Petra Prins en een klein tuiltje bloemen. Dames, nogmaals hartelijk bedankt! Maar weten jullie?
Het is al een heel feest om zoveel dames thuis te mogen ontvangen, die het leuk vinden om bij elkaar te zijn, die genieten van elkaars gezelschap, die de moeite nemen om vanuit allerlei windstreken aan te komen,
die niet te beroerd zijn om ruim een uur in de auto te zitten, met wie je dan ook nog dezelfde hobby deelt!
Om op je vrije zaterdag lekker samen te zijn!
Met liefde heb ik soep, broodjes, taartjes, chocolaadjes en dergelijke in huis gehaald!

Helen, trots met haar eerste negen blokjes aan elkaar! En door met nog een applicatie.

Vriendinnetje en LZ'tj in een diep gesprek? Leuke naaitassen op tafel! Die van mij heb ik ook afgemaakt. Ik was er zo zat van, dat ik haar al ver van mij had afgeschoven. Had er echt helemaal geen zin meer in!

En de andere kant van de tafel, druk bezig.

Gezellig wat bloemetjes, chocolaadjes en een kaarsje, want het oog wil ook wat natuurlijk!

Een blokje van LZ'tje, ga niet denken dat het verschillende lapjes stof zijn want dat is niet zo. Het komt uit een en hetzelfde lapje.

Een SBS blokje in wording, ik heb bij Berna moeten lezen dat ze er drie gemaakt heeft gisteren, maar dat heb ik niet eens gemerkt! Dus toch drukker als gastvrouw dan gedacht!

Elisabeth druk bezig met een Sjaantje die ze voor mij en LZ'tje aan het maken is!!
Dan ook maar gelijk met de billen bloot!
Dus nee ik maak de DJ niet helemaal alleen,
een blokje wordt gemaakt,
door een lieve vriendin,
ik zal altijd weten van wie dat blokje komt,
en dat maakt voor mij de Sjaan nog specialer!

Hier een schatje van Pauline, die nu weer 5 blokjes klaar heeft,

nog een van LZ!
Huh, dus ook 'gewoon' twee blokjes af.......
in het vervolg wel beter opletten dus!

Het was gezellig, tegen 5 uur was het huis weer leeg,
en stil,
en opgeruimd,
Wat ik gisteren gedaan heb?
blokjes die ik eerder deze maand geshowd heb aan Sjaan gezet.
Leuk om de top onder je handen te zien groeien!

En dan vandaag....
want ik wil jullie NOG wat laten zien....
Ons dak, de schuine kant van mijn toekomstige quiltkamer,
Met hulp van onze buurjongen Simon en dochter Maxime, zijn we bijna een heel uur bezig
om alle benodigde dakpannen van het dak te halen. En dat alles onder een strak blauwe lucht!
Wat een luxe,
Morgen kan de zaag erin!!

Fijne zondag allemaal,

Groetjes,

Juud

18 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een gezelligheid.
Ook hier een heerlijke dag !

Rennie zei

Helemaal top zo'n Bee bij jullie. Jammer van de kilometers. Ik geniet van de foto's en de verhaaltjes. Maandag spannende dag joh.

quiltsathome zei

Hoi Juud,

helemaal geweldig ziet zo'n Beedag bij jou er uit !
Ik zou zo ook willen aanschuiven !

En jouw werkkamer wordt vast supermooi met zo'n dakkapel erin !

Groetjes, Patricia

Anna zei

Wat een heerlijk gezellige dag hebben jullie weer gehad! Super gewoon! Succes met je werkkamerperikelen!

quilting Jeannet zei

Judith, ik heb het al eens bij Berna gezegt,de spreuk is; het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen, maar bij jullie hangen de slingers gewoon ieder dag uit en is het altijd groot feest!

sylvia zei

heerlijk hoor, zo'n daggie!!!
en suc6 met de rommel de komende week, maar dan heb je ook wat!!!

Hennie zei

Wat een gezellige bezige dames bij elkaar !!
Groet, Hennie

Yvonne zei

Je bent een top gastvrouw! Heerlijk hoe iedereen zo lekker aan het werk is aan de tafel. Veel succes morgen met alle troep!

jolanda zei

Wat is dat weer een geweldige dag geweest! Net heb ik het verhaal ook bij Berna gelezen en het is grappig om hier jouw verhaal over dezelfde dag te lezen.
Wat zul je morgen ineens een hoop meer licht hebben in je quiltkamer!!
groetjes, Jolanda

Guusje, zei

Het ziet er weer erg gezellig uit en wat zijn jullie allemaal druk. Leuk hoor.

Anoniem zei

Gezellige boel weer
en wat een licht krijg je in je quiltatelier!!!

sterkte met de bende vd week
Ineke

Floor zei

Wat was dat weer een gezellige dag, met lekker wat te snoepen zag ik.
En dan de dakpannen er af..... als het vannacht maar droog blijft.... ja hoor, het gaat niet regenen!
Dan morgen je dakkapel! Wat zal je quiltkamer dan lekker licht zijn.
Groetjes,
Floor

carina zei

He proper meisje!!! het zag er allemaal weer op en top uit bij je!
Succes met de rommel morgen maar het is voor het goede doel. Groetjes Carina

carina zei

He proper meisje!!! het zag er allemaal weer op en top uit bij je!
Succes met de rommel morgen maar het is voor het goede doel. Groetjes Carina

Berna zei

Hai vriendinnetje! Eindelijk even tijd om jouw versie van gisteren te lezen. Je hebt het prima verzorgd en het was bijen-gezellig. Het was fijn datje wilde ruilen.
Sterkte met de stoftroep komende week maar dan....... heb je ook wat. Veel plezier morgen en totdinsdag. X

Janet zei

Ziet er gezellig uit!! en wat een mooie dingen maken julli. Succes met de verbouwing en wat zul je straks genieten!!
groetjes janet

Elisabeth zei

Het was weer super!! Groetjes Elisabeth

Ria zei

Wat gezellig zo'n beedag. en gefeliciteerd met je eigen quiltkamer. Ik weet zeker dat het de fijnste plek in huis wordt.
Groetjes Ria.