zondag 22 april 2012

De gevolgen van een Bloggersbee

In januari is er een bloggersbee geweest in Katwijk.
Een hele zaterdag met quiltfanaten in een ruimte,
waar veel geshowd, gekletst, gelachen is,
waar nieuwe vriendschappen zijn gesloten en oude weer zijn
aangetrokken.

Ik heb toen zitten duimquilten,
iets dat Carina en Wieke graag zouden willen leren. En daar hadden ze mij voor in gedachte!!! HA HA. En dus werd er een datum geprikt. Afgelopen vrijdag was het dan zover.
De tafel op de tussenstand zodat we lekker de ruimte hebben.
Je zou een tafel ook leeg kunnen maken,
maar als het dienblad, de chocolaadjes, de koekjes, de koffie kopjes, de kaarsjes,
de frutjes erop kunnen blijven staan is dat toch veel leuker?
Het is hier niet anders als bij jullie, je knippert slechts 1 keer met je ogen en overal ligt wel wat,
wordt er gekeken, volgen er de update-jes, wordt er gekletst, zijn we lekker bezig en genieten we ervan wat het bloggersland allemaal teweeg kan brengen.
Of wat de gevolgen kunnen zijn van een idee dat ergens in Katwijk ooit is bedacht!!
Kan het leuker?

En hoewel echt niet nodig komt Else (klikker-de-klik) met een kadotje voor mij.
Tijdens de verbouwing hield ik een mooi stukje hout over van het raamkozijn, mooi voor Bart (de man van Else) dacht ik en dus bewaarde ik het. En wat denk je wat??? Ach de foto laat het al zien natuurlijk, gisteren kwam het terug. In veel mooiere vorm dan waarin ik het gegeven had! Wat enig, dank jullie wel, deze blijft natuurlijk mooi in de vensterbank staan.

Maar ook Carina en Wieke nemen wat mee.
Wieke? waar zit Wieke op de foto dan? Nee, op vijf minuten afstand van mijn huis, werd ze gebeld dat haar zoontje ziek was geworden op school. En wat doet een moeder dan???? Vol gas terug naar huis! Wieke ik hoop dat je zoon weer lekker is opgeknapt!
Echt een prachtig ingepakt kado. Je zou het eigenlijk niet open willen maken.
Carina is op bezoek geweest bij Carmen die een webwinkel is begonnen (njammie) en als geen een de kunst in de vingers heeft van het 'inpakken'

Maar ja de nieuwsgierigheid wint het al snel......
Meiden dit was echt niet nodig geweest, het is toch al helemaal super dat jullie komen, dat we er samen een gezellige dag van maken, en genieten van een hobby die we delen.

Het kunstige kado had een zakje met een kartonnetje met daarom heen een lintje, daarop geplakt mooie knoopjes, een houten schaartje, wat met een speldje aan lint vast zat met daaraan dit bedeltje, een huisje. (het is wel een beetje te zien op de eerste foto denk ik).
Laat ik nu bezig zijn met blok 2 van de Sjaques (jules) en dat is Home.
Gisterenavond heb ik de vogel die boven de huisjes vliegt het bedeltje in zijn bek gegeven.
Wat een leuke herinneringen aan een prachtige dag.

Else is bezig met het maken van de George, in haar eigen kleuren, het is een plaatje.

Carina doet waar ze voor kwam!!

Zuchtend met rare attributen aan haar vingers, naald recht op, door de stof, niet te ver, naald plat, bewegen met een aunt becky, en dan een aantal steekjes maken?
Hoezo met ontspannen hand???? Kan dat echt??????
En dan zeggen ze ook nog dood leuk dat je 'meters' moet maken??????
Huh.......

Hier LZ'tje met een alternatieve BALK voor haar ogen... Eerlijk is eerlijk, het is inderdaad een leuker alternatief. Camelot maand 7 is hiermee een feit.

Hebben we net de Emma-Sofie manie achter ons gelaten vind ik ineens deze muis bij mij op tafel!!!

Wat heeft Else het toch in haar vingers. Bij mij zou er gewoon een 'muisje' uit mijn vingers komen, bij haar komt er een persoonlijkheid naar voren. Het is een snoepje. En gezellig dat ook Muis bij ons kwam aanschuiven.
 
De Sjaques gaan LZ'tje en ik maken volgens de quilt as you go methode. Het is een prima manier want de blokken worden intensief door-geregen, en dan kan het mooi blokje voor blokje. Nu hebben we bedacht om verschillende achterkanten te gebruiken en om die te voorzien van de naam van de quilt waar ze ooit voor bedoeld waren. De engel is voorzien van een achterkant die afkomstig is van de Scandinavian X-mas.
Achter mijn Home komt een stofje afkomstig uit een quilt van LZ'tje. Die zal ik later laten zien.

Al met al een prima dag,
wij hebben het naar ons zin gehad en is een volgende afspraak gepland!
In mei zijn we bij Else voor onze eerste "Beren-maken" les, hoe leuk is dat?

Fijne dag allemaal,

en meiden SUPERRRRR BEDANKT,

Groetjes,

Juud

20 opmerkingen:

Anna zei

Wat een heerlijk verslag van zo te lezen een supergeslaagde dag!

Made by Meet zei

Wat een gezellige gevolgen van zo'n bloggersbee. Het ziet er onwijs gezellig uit en wat maken jullie toch allemaal mooie dingen!
Fijne zondag, groetjes Meet

carina zei

Wat heb je er een leuk verslag van genaakt. Je zou me moeten zien zitten zuchtend en steunend.... Was een super dag. Groejes carina

Annelies zei

Dat klinkt wel erg gezellig.

Miranda zei

Love it, al die enthousiastelingen met hun schitterende werkjes! En dat muisje....zucht....wat een scheetje

Noa zei

Een leuk verslag heb je er van gemaakt en geniet van de dingen die hebt mogen ontvangen het is je zeker gegund

Debby zei

Ik word een beetje jalours van de foto's van zo'n fijne dag!! zou er graag bij zijn geweest!

Groetjes Debby

Wieke van Keulen zei

Tjonge, Judith, wat een prachtverhaal. En nu lees ik wat ik allemaal gemist heb; oeps... Mijn boef, zat 's middags vrolijk rond te huppelen. Ik kreeg nog wel een sticker van hem, omdat hij het toch wel "zielig" voor me vond. Dank je wel nog voor je lieve mail. Groet, Wieke

Else zei

Wat heb je dat weer heerlijk neergekrabbelt, had eigenlijk wel kunnen zeggen op mijn blog "kijk bij Juud" (lol) Nog bedankt voor de gezellige dag, knuffel Else

Berna zei

Snik, dat ik dit moest missen. Het ziet er allemaal zo gezellig uit en ik weet hoe het is om daar deelgenoot van te zijn. Alleen nu even niet. Maar dat komt wel weer.
Je bent lekker verwend. Leuk! Kom je boek gauw bewonderen.
Fijne zondag!
X

ABCQuiltParadise zei

Hallo Juud,

Het ziet er beregezellig uit. Leuk ook dat jullie elkaar kadootjes geven. En dan die muis ... dat is de enige soort waar ik mijn huis wel vol mee wil hebben. Wat een schatje!
Goeie tip ook van die webwinkel in Nunspeet, zet ik gelijk bij mijn favorieten.

Hartelijke groet en fijne zondag,
Anita

Ineke zei

Erg goed geslaagd deze dag, dus...
Fijne zondag

Lztje zei

Hoi sis,xxxxjezusl

jolanda zei

Wat gezellig om te lezen allemaal en wat een mooie dingen weer allemaal!
Dat doorquilten op die manier wil ik toch ook nog eens leren... lijkt me nog knap lastig.
En wat een leuk idee om voor de achterkant van Jules stofjes te gebruiken van andere quilts... ben heel benieuwd hoe jouw versie eruit komt te zien.
groetjes, Jolanda

Lida zei

Zag het al bij de anderen de gezelligheid spat er vanaf en wat heb je toch een heerlijke ruimte! Schattig die muis! Groetjes
Lida

Floor zei

Wat heb je weer een gezellig verhaal geschreven!
Net alsof ik er ook een beetje bij ben.
Wat een leuke kadootjes heb je gekregen, ook heel mooi dat gedraaide stuk kozijn, jeetje, wat een kunstenaar!
Dat duimquilten..... nou van de foto's word ik niet echt wijzer.
Lijkt me zo moeilijk.
Groetjes,
Floor

sylvia zei

gelukkig waren er weer lekkere chocolaatjes!!....;)
Het ziet er supergezellig uit bij je in je torenkamer en wat ben je verwend!
groetjes, Sylvia
ps arme Carina, lastig hoor, zo beginnen met je vingers vol hulpmiddelen!!

Anoniem zei

What a wonderful day spent with friends, great pictures of your patchwork blocks, you are all very talented.

Poussy Stitches My Love zei

J'aime beaucoup votre blog

marylin de la France

Ineke M zei

Madame Judith....

het komt vast omdat wij de franse taal zo goed spreken....;-))
ook al franse volgers..
flink blijven oefenen dus

groeten Madame Inez