zondag 1 april 2012

Follow the Leader

Gisteren hebben we een super dag gehad!
Een dag die al eigenlijk begon in januari, toen  Rennie en Yvonne een bloggersdag hielden.
Daar is al uitgebreid over geblogd (klikker-de-klik) bij mij, maar ook bij 't country nest van Berna.
Het vriendinnetje die er eigenlijk verantwoordelijk voor is dat ik ben mee gegaan, die bewuste zaterdag in januari.
Dat je dan mensen ontmoet is buiten kijf, maar zoveel leuke mensen! Dat is dan wel de kers op die heerlijke taart die daar toen stond!
Een van die leuke vrouwen was Rennie zelf. En al babbelend ontstond het idee om dan met ons drieën ergens een gezellige zaterdag te hebben.
En dat was gisteren, maar niet met ons drieën, maar gedeeltelijk met ons vijven en later met ons vieren.

Tja en als je dan naar Leiden mag, ligt Naaldwijk praktisch om de hoek. En dus iets voor 10 uur stapten wij binnen bij Wendy en Ingrid.
Berna en LZ'tje (lief zusje), op het bruggetje naar die hele, hele mooie boerderij!

Een entree die al vaker gefotografeerd is, maar de hartelijkheid achter die deur is eigenlijk met geen pen te beschrijven. De koffie stond daadwerkelijk klaar, werd ook prompt ingeschonken, kregen LZ'tje en ik een handdruk, werd Berna gezoend en Emma Sofie direct in bed gestopt om bij te komen van de lange reis in haar prille leven! Waar vind je dat??

Om Emma-Sofie gelijk wel de juiste look and feel mee te geven werd ze in bed gelegd met wat lapjes erbij, en wat er dan gebeurd????

Beren paparazzi, volwassen vrouwen he! Helemaal idolaat van Emma-Sofie (daar mag berenmoeder Else toch echt trots op zijn hoor) Goed voor meer detail foto's van de belevenissen van Emma-Sofie in de Quilthoeve verwijs ik jullie naar de site van Berna, Rennie en naar die van de quilthoeve zelf.

Ah hier hoef ik toch eigenlijk niets bij te schrijven, echt prachtige stoffen, goed weg gezet, mooi op kleur,mooie boeken, leuke kleine hebbe-dingetjes-waarvan-je-niet-wist-dat-je-ze-nodig-had, en wat ze ook hebben, echt heel veel, verschrikkelijk veel....

zijn garens! En daar ben ik dol op. Al die mooie klosjes, met prachtige kleurtjes, zijde garen voor het appliceren, maar ook dood ordinaire aurifil (daar ben ik helemaal lijp van) en wat ze ook hebben, is COSMO garen. Die zie je hier in de onderste drie laadjes.
Dit garen kan mooi verwerkt worden in sticherie-tjes.
Zelf heb ik wat aurifil gekocht voor Sjaques/jules waar ik nu zo mee bezig ben.

En op die Emma moet goed gepast worden, wat een eigenwijs dametje. Eerst verdwijnt ze 'ineens' bij Berna en zit ze te flirten met andere beren en nu hangt ze een beetje bij de kassa rond.....

Ach en dan onze Leader van de dag!
Wat een schatje, wat een hartelijk, heerlijk, gemakkelijk mens!
Over de Quilthoeve kun je nog wel even doorgaan natuurlijk, maar er was meer gisteren, veel en veel meer.
Bij de galgenpoort (brrr) is ook dit mooie pandje, van de Rooms Katholieke Wijkverpleging. LZ'tje voelde zich gelijk thuis!

Maar eerst de innerlijke mens en werden we door Rennie getrakteerd op een heerlijke lunch, met zicht op diezelfde galgenpoort. Ach die arme drommels die daar doorheen moesten...... en waar wij nu een slordige 300 jaar later lekker aan het 'bijkomen' zijn van alle indrukken in de Quilthoeve....
Oh het moet niet gekker worden.

En dan de identiteit van de Leidenaar.......
Friesland....
een Engelse Sonnet.......

Brood uit Parijs??
Die zijn in de war!!

En dan deze brug, laten we zeggen dat:
"what happened on the bridge, stays on the bridge"

En dan Rennie, druk pratend, vertellend, wijzend, lezend.....

De perfecte gids!

En daar worden wij dan weer gelukkig van! Maar het was wel koud! en wat een wind, wat een ellende, maar voordat we voor de optie gaan dat wij de vrijheid hebben om te gaan en te staan en te zijn wanneer we willen neemt Rennie ons eerst mee naar De Burcht.

Prachtig, mooi om de stad zo aan je voeten te zien liggen.

En dan door naar de High Tea van Rennie op hoge hoogte. Letterlijk een High Tea dus.

Ach wat een zaligheid, lekker op de bank, de buit op tafel, kijken wat de ander gekocht heeft, kletsen over Amerika reizen, ervaringen, quilts, patronen..... En wanneer we dan om 1/2 6 onze kuierlatten aan doen is het eigenlijk nog te vroeg.
Een ding nog;
Wanneer Rennie je vraagt haar te volgen is er maar een optie!
DOEN!!

Nog even de buit in beeld! voor Sjaan.
Oh en voor ik het vergeet, wij zijn niet de enige die op de 'quilt look out' zijn,
kijk hier maar eens;
wat is het toch een schat!

Fijne zondag allemaal,

Juud

14 opmerkingen:

Berna zei

Wat een heerlijk verhaal ook over onze belevenissen. En dank dat je zo discreet bent niet over what happend on the bridge hebt geschreven.
Het was een heerlijke dag, mede dankzij jullie!!
En nu snel aan de slag want ik moet iets maken voor een vriendinnetje. Ik hoop toch zo dat ze het leuk (genoeg) vindt. Fijne zondag en tot morgen!

Supergoof zei

Wat een heerlijke dag, wat een heerlijk verhaal, en die leider,... bedankt voor de tip, ik weet wat ik moet zeggen!
;o)
En de Quilthoeve, ben blij dat ik daar in de meimaand naar toe ga,...
;o)))))))))))))
Wel jammer dat Emma-Sophie er dan niet is,...
:o(

Anna zei

Wat een heerlijk verslag van een superdag! Nu lekker nagenieten! Fijne zondag!

Rennie zei

Hai lieve andere quiltvriendin uit het midden des lands,
Ik zit aan de ontbijttafel na te genieten van de dag, van jullie vriendschap, van jullie warmte, van mijn De Quilthoeve-vriendinnen, van jullie verhalen, van de blogs en van de plannen die hieruit weer gaan ontstaan. Schering en Inslag is bij onze Daisy om de hoek dus wil ik daar natuurlijk ook gauw weer een bakkie gaan doen. Geniet van je zondag lief verwegvriendinnentje.

carina zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad met elkaar! Oh die quilthoeve die trekt toch zo. Een lekkere zondag en groet Carina

Lida zei

Oh wat een heerlijke gezellige dag hebben jullie gehad, ja die winkel is te verleidelijk voor woorden! Prachtige stofjes als buit en wat enig dat de "berendame" ook mee uit mocht! Fijne dag
Lida

Anne zei

Wat een leuk verhaaltje. Dat lijkt me een heel fijne dag! Een fijne zondag!

Ineke zei

Een gezellig verhaal en een gezellige dag. Je hebt leuke lapjes gescoord, geniet er lekker van.
Fijne zondag, groetjes.

Ageeth Dorsman zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie
gisteren gehad, heerlijk gewoon!
En die Quilthoeve, ja, dat is niet
verkeerd, dat ik er niet al te ver
bij vandaan woon. A.s. donderdag ga
ik er heen met een vriendin, die er
dan voor het eerst komt. Dat zal ze
geweldig vinden (ook een quilter)!
Eens kijken of jullie nog wat lapjes
hebben overgehouden...
Groetjes van Ageeth

inge zei

wat een heerlijke dag!

Guusje, zei

Wat een leuke dag hebben jullie gehad en wat heb je mooie lapjes gekocht voor de DJ.

Floor zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie beleefd, en wat een prachtige winkel vol heerlijkheden!
Bedankt dat ik even mocht meegenieten, heb het gevoel er toch een beetje bij geweest te zijn.
Groetjes,
Floor

Gert zei

Wat een heerlijke en gezellige dag hebben jullie gehad. De Quilthoeve ken ik helaas nog niet, maar in Leiden ben ik wel eens geweest: een hele mooie stad om te bezoeken. Geniet lekker van je mooie buit. En het blijft leuk om te zien hoeveel jij en LZ op elkaar lijken ^_^

Miranda zei

jeempie, wat een gezelligheid straalt daar vanaf! Heerlijk gewoon. Misschien moet ik ook eens gauw richting jullie dear Jane bee komen. Over een maandje of zo....hopelijk ben ik dan al heel ver met quilten aan die AQ! Groetjes aan Berna!