vrijdag 27 april 2012

Lynette Anderson

Pfft het wordt tijd om iets te bloggen over die super leuke dag die ik afgelopen dinsdag in Zutphen had.
Petra had namelijk Lynette Anderson uitgenodigd om naar Nederland te komen en om workshops te geven. Volgens mij heeft ze hier vorig jaar december over geblogd. Super leuk natuurlijk.
Een initiatief dat je wel moet steunen, want hoe kom je anders
in contact met een quiltster uit Australië? 
Ik zou het niet weten, er zijn vakanties dat ik niet 'down under' ga, zeg maar.

Dus dinsdag op stap, maar niet naar de Oude Bornhof voordat ik in de winkel was geweest.
Want in die winkel lagen boeken die ik erg graag hebben wilde.
"Feathering the Nest" van Brigitte Giblin

Ik heb het deze week al vaker terug gelezen, een prachtig boek, met zo mogelijk nog mooiere quilts. Weet je al maak je er helemaal niets uit dan nog is het een heerlijk naslag werk, smulboek, inspiratie boek. Maar stel je nu eens voor dat ik er wel wat uit wil maken........
dan heb je natuurlijk ook stofjes nodig.....
en laat het P(etra)-team dat nu verzorgt hebben!

Eenmaal in de Bornhof weet je gelijk voor wie je gekomen bent.

Dit heeft heel duidelijk de signatuur van Lynette Anderson, het zijn helemaal haar 'kleuren'

En omdat het P-team als geen ander weet dat wanneer je weer zoveel moois gezien hebt, je suikers weer op peil gebracht moeten worden kwam deze schaal voorbij. Uitgeserveerd door Petra, en met de woorden 'neem maar want je wordt er echt niet slanker van als je het niet eet' ging ik overstag!
Heb ik niet ooit in Amerika gehoord toen we aan de cupcakes gingen;
"that's why God gave us laxatives!"
Heel even was ik terug in Bedford.
Nieuwsgierig?
Hier is een linkje naar die dag van toen;

Maar nu terug naar de dag van dinsdag. Kijk de schat eens vriendelijk lachen! Hier signeert ze mijn 'Country Cottage Quilting' boek. Een mooie herinnering aan een gezellige dag.
Overigens is Lynette net zo aardig en makkelijk benaderbaar als ze er hier uit ziet.

Terwijl wij druk bezig zijn met ons naaldenmapje worden de broodjes voor het middageten gesmeerd.
En dat het secuur gebeurd kun je zo zien.

En dit is het projectje van de dag, op de wijze van Lynette

En dit wat ik er tot nu toe van gebakken heb. Zeker kleurrijker en met Gnomen heb ik ook niet zoveel. Dan denk ik toch echt eerder aan enge foute kabouters, met puntige tanden, een beetje geel ook, een soort van Harry Potter Goblins-trollen, en om daar dan een naaldenmapje van te maken???
Nee dan liever met een beertje!
(zijn we ook weer gelijk terug op ons beren-thema)

Wat erg leuk was, was dat ik Ria (hier links in beeld) zomaar weer tegen kwam. We hebben samen op de borduurbee bij Petra gezeten. Daar zit Ria nog steeds en ben ik overgestapt naar de Dear Jane bee waar ook Pauline (die hebben jullie al vaker gezien, rechts in beeld) ook deel van uit maakt.
Dan nog even op de foto met Lynette en uitvergrote Scandinavian X-mas (naar een idee van Ineke) voordat ik helemaal gelukkig de auto in stap om weer terug te rijden naar huis.

Petra en Team;
het was een heerlijke dag, wat fantastisch dat jullie letterlijk grenzen doorbreken en dames van heinde en ver naar Zutphen en of Amsterdam laten komen zodat wij daar ook kennis mee kunnen maken. Dat je dan toch eens dat gezicht van 'down under' voor je neus ziet staan!
Super!

Fijn Weekend Allemaal,

Juud

13 opmerkingen:

Annelies zei

Wat heeft LYnette me een positieve energie gegeven. Wat een geweldige "down to earth" dame. Wat jij schrijft in je blogje voelde ik ook.

ABCQuiltParadise zei

Hoi Juud,

Wat een enige workshop. Niet alleen leuk omdat de grenzen letterlijk en figuurlijk verlegd worden, maar ook dat lekkers he.... hahahaha

Het ziet er echt heel erg leuk en creatief uit wat er gemaakt is.

Hartelijke groet,
Anita

Berna zei

Dat is inderdaad een heerlijke dag geweest zo te lezen. Kom je aankopen snel bewonderen en je stitcherie bekijken.
Fijn weekend!

Noa zei

Leuk het mooie verslag te lezen en heb je nog iets kunnen leren

Anoniem zei

Hello Judith, I am so glad you had such a wonderful day and got to meet a terrific Australian lady! That is a lovely photo of you and Lynette. Have a great weekend sewing and think of Australia! LOL, Ann x

KijkDaarIs zei

wat heb je me mooi op de kiek gezet..niet eens gemerkt..ach het is dan ook een serieuze zaak...lekkere broodjes maken..;0)
Wat was het gezellig hé...jullie waren allemaal zo heerlijk bezig...en Lynette is echt een hartstikke leuk mens..;0)
Fijn dat je zo hebt genoten!!!

Margreet zei

Wat heb je een ontzettend leuke dag gehad !! Zo te zien en te lezen is het echt een heel lieve vrouw. Ze maakt écht hele mooie dingen, leuk ook dat ze je nieuwe boek wilde signeren! Bofkont !! Fijn weekend, lekker nagenieten.....Groetjes, Margreet

jolanda zei

Wat léuk dat naalden mapje!!! En dat quiltje met de stitchery's vind ik echt gewéldig!!!
Het is een heerlijke dag geweest, dat kan niet anders. ;-)
groetjes, Jolanda

Ineke zei

Ik hoorde al van Ineke dat het een geweldige en gezellige workshop was geweest...jammer dat ik het niet eerder wist... Groetjes en fijn weekend

Guusje, zei

Wat ziet het er leuk uit en lekker en een ware uitspraak van Petra. Zo te zien heb je enorm genoten. Misschien doe ik het een volgende keer ook wel zo te lezen is het erg leuk en goed bevallen, leuke foto van jullie.

Floor zei

Dat was weer een heerlijke en leerzame dag zo te lezen.
En het naaldenmapje wordt heel leuk zo met die beer.
Een beetje anders dan het patroon, maar dat is toch juist leuk?
Groetjes,
Floor

Made by Meet zei

De gezelligheid spat van het scherm af! Erg leuk naaldenboekje en wat zien die lekkernijen er heerlijk uit!
groetjes Meet

Elly L zei

Zoals jij het beschrijft zo heb ik het ook ervaren. Wat een inspirerende vrouw en ik had totaal geen schroom om bij haar met mijn belabberde Engels te spreken. Jullie hebben totaal iets anders gemaakt dan wij, maar wat ben jij al ver. Het boek van haar was helaas al uitverkocht, maar ik heb dat nu in bestelling.
Benieuwd naar je verhaal van vandaag m.b.t. de lezing van An Moonen.