vrijdag 22 februari 2013

BBB

Afgelopen maandag was het weer "wekelijkse bee tijd".
Omdat Berna haar quilt nog op tafel had liggen om te dubbelen was het duidelijk waar wij zouden bee'n.
Bij haar dus.

IMG_2543

Wanneer ik savonds aankom ziet het er van buiten weer aanlokkelijk uit.
Terwijl ik graag een
"Van buiten naar binnen Berna in ACTIE"
foto had willen maken,
werd op het moment Suprême de voordeur al open gemaakt door niemand minder dan Berna zelf.
De volgende keer toch de auto in een straat verderop parkeren, een camouflage pak aantrekken, wat groen/bruine make-up op mijn gezicht, om al tijgerend door de straat te kruipen, om als een waar slangenmens die 'Shot' te kunnen maken.

Nu kwam ik gewoon met trommel en klein werkje binnen.

IMG_2547

In deze trommel zit, eens in de zoveel tijd, als ik de verleiding echt niet kan weerstaan, SALMIAK KNOTSEN. Oh wat vind ik die dingen toch een potje lekker.
Als er eenmaal knotsen inzitten is dat ook vaak van korte duur....
De trommel is vaker leeg dan vol.....
Maar wel altijd in de buurt, het is ook zo'n leukerd.
En nu ik snel wat nodig had om mee te kunnen nemen bleek dit uitermate geschikt.
Schaar, schaartje, lijmpen, stofjes, speldenkussen, en potje garen, ze passen er allemaal in!

IMG_2544IMG_2550IMG_2545

Berna is druk met het rijgen, ik zit en klets, en luister, en houd ook nog heel even Jules vast. Even maar. Het grote vogelhuis werd erop gezet.

IMG_2551
En natuurlijk drinken we thee en eten we chocolaatjes……..
En spraken we over onze tantes die uiteindelijk in dezelfde week het tijdelijke voor het eeuwige hebben verruild.
Er gebeurt eigenlijk helemaal niets op deze avonden. En er gebeurd van alles op deze avonden. Het is heerlijk dat ze er zijn.

Fijne dag allemaal,
 
Juud
 



























15 opmerkingen:

Lida zei

Wat hebben jullie toch een fijne vriendschap opgebouwd en zo samen bezig te kunnen zijn maakt de band alleen maar sterker en samen delen lief en leed, heel bijzonder!
Heel fijne dag
Lida

Rennie zei

Heerlijk toch de dingen van het leven te kunnen delen. Dat is alles waard!

Yvonne zei

Het samenzijn en delen is zo waardevol. Als de handjes dan ook nog bezig zijn met wat ze het liefste doen dan valt er niet veel meer te wensen over.

christine zei

noem dat maar niets ,, wat er gebeurd op zo,n avond een hechtere vriendscahp via het bloggen. en dan als klap op de vuurpijl in het echt nog hevigere .. geniet er maar van in volle teugen dan geniet ik van af de zij lijn mee . de quilt s die uit jullie handen komen zijn schiterend . enne dat trommeltje ik zou hem maar thuis laten staan ,,, salmiak lolly,s hoe kom je erop pfffffff..





heb je er nog een hmmmmmmmm

christine

Annie Kingma zei

Geweldig zo samen een steeds terug kerende Bee.
Groetnis Annie

Carin zei

Ook al wordt er op zo'n avond niet veel gedaan, het is en blijft een waardevolle avond :-)

Conny's-blog zei

Heerlijk de gezellige bee met elkaar toch, heerlijk je verhaal kwijt en een steekje prikken..............liefs.Conny

Guusje, zei

Het ziet er weer erg leuk en gezellig uit.

Floor zei

Ziet er heel gezellig uit zo van buiten naar binnen gekeken.
Binnen natuurlijk ook gezellig, en lekker gekletst, gedronken en gesnoept.
Knotsen en lapjes in één blikje?
Als dat maar niet gaat kleven...
Groetjes,
Floor

carina zei

Haha het water loopt in mijn mond bij het idee aan salmiak! Lekker plakken aan je kiezen:) groetjes en weer een leuk beeavondje

Berna zei

Het was weer een fijn avondje en het is met niets te betalen dat we een lach en een traan kunnen delen. Bofkonten zijn we.

quilting Jeannet zei

Het is heerlijk dat jullie zo dicht bij elkaar wonen en elkaar blijkbaar zo goed aanvoelen, toch bijzonder.

Sis Voorn zei

Vergeet vooral niet een foto te nemen van jezelf in het camouflage-pak... en te POSTEN !
;-) Sis

Jane in Cumbria zei

Klinkt oergezellig. Ja, het zou ook leuk zijn om in zo'n camouflage op de foto te komen.......;o)

Jossie zei

Zo'n avond is goud waard. Het is toch fantastisch dat een hobby tot zo'n speciale vriendschap kan leiden.
Salmiakknotsen, oh heerlijkheid, ik kocht ze in het groot bij de Makro. Ben ik vanaf gestapt want op een gegeven moment plakten ze op mijn heupen!