vrijdag 5 juli 2013

Bestandsnaam; Diverse Bee’s

Ergens op mijn E-schijf, onder afbeeldingen, onder het thema quilten hangt een mapje ‘Diverse Bee’s”
Daar heb ik net weer een aantal foto’s naar toe gekopieerd. Van afgelopen dinsdagavond bijvoorbeeld; BBB (bee bij berna). We quilten te weinig! En dat is niet goed, zeker niet wanneer je besloten hebt alles zelf te quilten. En dus is het kloeke besluit genomen om samen alleen nog maar te quilten.
IMG_4307IMG_4308
En dan heb je dit. Links de SBS van Berna en rechts Sjaan van ondergetekende.
en natuurlijk een lekkere kop koffie en een kopje thee en heel veel te vertellen aan elkaar. Keer op keer is er geen gebrek aan gespreksstof.
Maar er was meer deze week;
BIS (buurten in Soesterberg) bij onze quiltvriendinnen Joke en Ineke en sinds kort heeft Jannie zich hierbij aangesloten. En wat ligt er dan op tafel?
IMG_4309
ESTHER ALIU, het midden blok van Ineke. PERFECT uitgevoerd, in mooie kleuren, sublieme rondjes en een smachtende Ien in afwachting van de volgende maand.
IMG_4310
Mooie blokken van een BOM waarin hetzelfde blok 10, 12 of 15 keer gemaakt moet worden. Ook om redelijk gek van te worden! En dus hebben deze bjoeties een tijdje in de doos gelegen. Nu mogen ze er weer uit van Jannie. Ach en al kletsend is er gisteren weer een stukje van voltooid.
IMG_4315IMG_4316IMG_4317
En dan dit kerstkleed van Joke. Daar is ze in januari 2013 aan begonnen en is nu dus bijna klaar! Kijk Berna zo hoort het, je pakt wat op, je maakt het, je quilt het!
IMG_4322IMG_4321IMG_4323
en dan deze “Berreke’s Bomen” de quilt die Ineke voor onze collega Berreke maakt. Echt heel bijzonder. En ik durf het haast niet te zeggen, maar ook hier is in januari een start mee gemaakt, gepatcht en geappliqueerd en nu dus onder handen genomen om te quilten. HOE DOEN DIE VROUWEN DAT TOCH?????
IMG_4324
En zo ziet al die ijver er dan uit.
Berna ik zie jou maandag weer, met quilt om te quilten zodat wij ook ………….
Fijne vrijdag

Juud

18 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ohh dat middenblok van Ineke!!
In zulke mooie kleuren heb ik hem nog niet gezien. Wat een prachtig blok.
en wat een hoop gezelligheid weer bij jou Juud!
Super!
groetjes
Wietske

Rennie zei

Gelijk heb je Juud dat is toch wat we willen quilten quilten en nog eens quilten. Trouwens wel leuk zo om te zien al die mooie projecten naast elkaar.

Ieke78 zei

Wat een mooie dingen komen er voorbij tijdens zo'n bee!

Berna zei

Zeker, maandag ben ik weer present met Sylvia en quiltnaald! Het was een gezellige week met mooie projecten. Fijn weekend en tot maandaaaaaag.

Floor zei

Wat een gezelligheid daar aan tafel.
Samen quilten is een goed idee, want dat schiet er vaak bij in, omdat patchen en nieuwe projecten altijd zo leuk zijn.
Dat middenblok van de Esther-quilt is prachtig gemaakt door Ineke!
Leuk dat er verschillende mensen mee bezig zijn en ze worden allemaal anders.
Dat middelste stofje van de blokjes van Jannie komt me bekent voor :-)
En Joke is helemaal klaar voor de kerst, altijd fijn toch?
Leuk hoor zo'n eigen bee.
Groetjes,
Floor

quilting Jeannet zei

Oeps Juud, dacht even dat je ook voor Esther gezwicht was! Maar wel heerlijk om het zo van een ander van dichtbij mee te maken, leuk dat geBEE met elkaar.

christine zei

zo gezellig zo bij elkaar en ik geniet altijd van jouw oto,s ze zijn z mooie en duidelijk .
ik ga straks ook even quilten hopelijk lekker in de zon op de veranda .

christine

Anoniem zei

Geweldig wat een mooie quilts en beginblok en gezelligheid hoort er bij toch?
Het kriebelt weer om ufo's in affo's te maken.Nog een wiegedekentje en een cribquilt en dan... hoera!
veel quiltplezier1
groetjes,Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Wat een prachtige dingen maken jullie toch....zucht... Die kerstquilt.....prachtig! Fijn weekend.

Phyllis zei

Wat een mooie dingen komen er voorbij. En ja hoor, Christmas in July! Maar wat schattig!
Geniet van alle leuke projecten, fijn weekend toegewenst!

Sis Voorn zei

Geef je mijn complimenten aan Ineke ? ;-) Ziet er super uit ...
En groetjes aan de andere dames ...
Tot snel

Ineke M zei

was gezellig........veel plezier bij Berna maandag enne niet te veel kletsen, keurig quilten ;-))
groet Ineke

Carin zei

Wat worden er toch een mooie dingen gemaakt op de Bee's !! het kopas van Ineke had ik al op FB gezien ... schitterend. Heb de mijne ook afgekregen vandaag.

Noa zei

Weer een gezellige bee zo te zien en hele mooie dingen laat je zien

KijkDaarIs zei

jeetje wat een gezelligheid....en wat een prachtige dingen allemaal!!1
Gisteren het midenblokje van Ineke gezien ..wat een kleurtjes...erg mooi!!!
en die Kerstquilt ook al zo'n dotje...
Het is gewoon weer erg genieten bij al die leuke plaatjes!!!!
Hoe is het met je nichtje...is ze al weer thuis???

Fijne dag
Lieve groetjes Gerda

Jane in Cumbria zei

Dat kompas van Ineke is zo mooi!! Goed idee om er voor te gaan met het quilten. Het ziet er zo gezellig uit bij jou!

Wilma zei

Hoi Judith,
Wat een prachtig werk in uitvoering allemaal!
Ineke prachtige kleuren/stoffen!!!!
Juud, nadat ik maandag blogles kreeg, begrijp ik dat je mijn antwoord op je reactie waarschijnlijk nooit gekregen of gelezen hebt.... Ik was in de veronderstelling als ik op een reactie op mijn blog antwoord dat diegene daar een melding van kreeg. Dus bij deze: het lijkt me reuze gezellig bij kou aan de keukentafel. Ik zou graag je uitnodiging aan nemen. Mijn e- mail is wilmamalenstein@hotmail.com kunnen we gezellig afspreken. Groetjessss en Quilt ze!

Miranda zei

getfer, je duwt de spijker echt op zijn kop...dat quilten, terwijl ik het ook leuk vind hoor om te doen...ja ...ook ik ben daar plots het spoor dan bijster en begin weer graag met mijn lapjes....ik zou zo met jullie mee willen doen...maar die tijd kan ik beter voor het quilten gaan beginnen...en heel veel beterschap met je tante! Want een arm breken is niet niks, maar die revalidatie...veel pijnlijke momenten nog in het verschiet voor haar vrees ik...anyways je burn is prachtig en had ik al verteld dat het een gezellig blogje ia? Knuffels vanuit het zonnige zuiden!