vrijdag 30 augustus 2013

Het Tussen-doortje

Niks “tje” aan het tussen-doortje hoor. 
Het is serieus ‘werken’ aan de Antique Wedding Sampler, maar LEUK!
super is het.

DSC00226DSC00225

Maandagavond ben ik op onze wekelijkse bee druk bezig om het patroon over te nemen, strijken op de stof. 
Jammer genoeg was Berna minder succesvol!

DSC00218

Ze baalde als een stekker. 
Het Schatje had de vierde maand die ik nog zo driftig aan het voorbereiden was, al ‘naai-klaar’. 
En toen ineens, 
ze schrok er zelf van, 
klonk het niet zo ‘happy’ aan tafel!

DSC00217

al die moeite, en dan zien dat je de bups er verkeerd aan het aanzetten bent. Pfft dan maar even wat anders!

DSC00222

Ik heb haar laten zien hoe je bias-band maakt. 
Om de stress, en frustratie te vergeten. 
En wanneer ze haar tornmesje weer op tafel legt en van-voor-af-aan verder gaat, pak ik het voorbereiden ook weer op.

DSC00223

Om, wanneer Sjaak aan het bijkomen is van zijn eerste Kantoor dag, de eerste steekjes te kunnen maken.

DSC00269DSC00270

Fijne vrijdag allemaal! En geniet strakjes lekker van je weekend,
ik begin bij de kapper en ga daarna richting trouwzaal!

Doeg,

Juud

15 opmerkingen:

Marga (MarPie) zei

Tja, soms zit het mee en soms niet jammer genoeg. Het was toch gezellig en leerzaam.
Jullie ook een fijn weekend.

Groetjes,
Marga*

Annelies zei

We hebben denk ik allemaal wel eens dat het niet gaat met patchen zoals je wil.
Fijn weekend ! Voor mij begint het zondag.

Homes for Rent in Italy zei

I have seen many quilts but these are best of all thanks for the sharing and just keep up the good work.

Berna zei

Je bent alweer verd dan ik. Heb er niks meer aan gedaan :(. Ach er isook zoveel leuks om te doen.
Fijne dag bij kapper en in teouwzaal. We zien elkaar zondag.

Berna zei

O ja en dank voor de les! Voor het lange stuk heb ik geen plak gebruikt. Gaat ook prima! Is ie wat makkelijker te buigen.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Veel plezier vandaag Juud. lekker naar de trouwzaal dat gaat vast goed komen.
Ik ben gek op huwelijken:)
groetjes
Wietske

Guusje, zei

Wat jammer toch als je verkeerd in elkaar naait maar gelukkig is het weer snel hersteld. Veel plezier vandaag.

Rennie zei

Zo juf fijn dat je ons vriendinnetje zo hebt kunnen helpen. Prettige trouwdag!

Phyllis zei

Oh ja, balen als het verkeerd zit, daar weet ik alles van! Fijne dag vandaag, heerlijk de kapper & dan een huwelijk, hoop dat het zonnetje daarvoor nog tevoorschijn komt!

Yvonne zei

Ja, soms gaat praten en breien tegelijk niet goed. Balen als je alles uit moet halen...... Fijn weekend, begint weer goed met een huwelijk, leuk, al die blije mensen.

Floor zei

Altijd zo balen hè, als je iets verkeerd naait en alles moet weer los.
Maar om de stress te vergeten bias-band gaan maken?
Dat gaat ook niet altijd zo makkelijk. Soms wipt het stofje er tussenuit en dan is het mislukt.
Maar gelukkig is alles goed gekomen en gingen jullie weer vrolijk verder.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

En zo wordt ik alvast gewaarschuwd waar ik op moet letten als ik met de AWS begin!
Nog steeds niet verder gekomen dan de 'templates'...te druk met de geboorte van een kleinzoon.
Geniet van je weekend en gezellige trouwpartij vandaag.
groetjes,Truus uit Drenthe

marion zei

wat een prachtig tussendoortje.......veel plezier vandaag

quilting Jeannet zei

Tja......soms zit het mee, en soms zit het tegen, dat zeg ik ook altijd tegen mijn zoon, ook een hobby is niet (altijd) zaligmakend, gelukkig ben je dan wel gezellig samen om er om te kunnen lachen!

christine zei

maar samen komen jullie er wel uit toch? het is genieten jouw blogjes ik kijk er steeds weer naar uit.
geniet van het weekend. christine