maandag 20 januari 2014

Blue Monday

Zaterdag ontving ik een mailtje van Annemieke met de vraag of ik ook vandaag een blauw blogje zou willen plaatsen.
Want zo schrijft ze het is vandaag
Blue Monday.
 
Van het Internet pluk ik het volgende
 
In de derde week van januari zijn de gezelligheid van de feestdagen naar de achtergrond verdwenen en goede voornemens alweer verdrongen of verbroken. De vakantie is nog lang niet in zicht. De blauwe enveloppen vallen op de deurmat. Ook het weer werkt niet mee: het is donker, koud en nat. Het is 20 januari 2014, het is Blue Monday.
 
Blue Monday is een benaming voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar. Hoewel de bedenker, de Britse psycholoog Cliff Arnall, veel kritiek kreeg op zijn ‘wetenschappelijke formule’ is de term Blue Monday de laatste jaren veelvuldig te horen.
 
Onnozel als ik ben; Hier had ik geen flauw idee van,
en da’s misschien maar goed ook.
 
DSC01807DSC01808
 
Dit weekend was ik toevallig bezig met blauw.
Eieren voor de Burnt moeten er komen,
heel veel eieren voor de Burnt,
en ALLEMAAL in het BLUE.
 
DSC01809DSC01810
 
Bakken erbij, restjes erbij.
Ook hier komen uit de meest rare stukjes eitjes, en via
Facetime is LZ’tje er ook bij.
Daag lieve LZ!
 
DSC01811
 
Kom ik lapjes tegen van $ 1.99, een fatquarter,
die Summers Blue Sky heet!
Als je daar niet gelukkig van wordt?
 
DSC01812
 
En dit vind ik ook altijd leuk,
een BLUE-lapje waarvan je de ontwerpster kent.
Mary Koval, en dan weg dromen over een ‘get a way in Bedford…’.
 
DSC01813
 
En de lapjes werden eitjes,
met links onderin,
het lapje met de mooie rode bloem,
die komt bij Wietske vandaan!
Alweer zo’n leuke herinnering.
 
Niks Blue Monday, it’s a happy BLUE monday.
 
fijne dag vandaag,
 
tot Blogs,
 
Juud

















14 opmerkingen:

bep zei

Goh Juud het water loopt nog steeds uit mijn ogen maar wel heerlijk om nu te ziek te zijn en de hele dag in pyjama en dan heerlijk met de blauwe lapjes te kunnen spelen, geniet van de dag,
Bep

KijkDaarIs zei

het lijkt wel Pasen ..met al die blauwe eieren..!!..;0)
prachtige blauwe lapjes..en een vrolijk zwaaiend LZ-tje....
GEZELLIG..!!
hoezo Blue Monday....;0))
Hele fijne vrolijke blije..dag!!!!

(derde poging om te bewijzen dat ik geen robot ben..beetje blue monday...;0(..)

Anoniem zei


Niks Blue Monday.... zelfs nog nooit over nagedacht.... je hebt helemaal gelijk: lang leve de gezellige maandag!!
Leuk blog heb je, gezellige vertelsels en leuke foto's.
Groet, Rya, Rotterdam

Berna zei

Hier start de dag misschien een beetje blue met het vooruitzicht dat ik een blok af MOET maken van mezelf maar als die af is............ Gaan we met frisse moed verder met leukere dingen. Zie je vanavond dus hoezo blue monday?

Phyllis zei

Blue Monday, ken het inderdaad, maar vind het zo'n gezochte, uitgevonden onzin. Het is nu een heerlijke ochtend, mooi weer, net terug van een extra lange wandeling met Whopper. Nu gezellig blogjes lezen bij het ontbijt, heerlijk al die blauwe stofjes bij jou, 1 van mijn favoriete quilt kleuren. Dadelijk net als alle maandagen, huis poetsen, boodschappen, lunchen, hond wandelen en dan vanmiddag... ook met de lapjes aan de gang. Heerlijke maandag, ook voor jou en alle andere quiltsters!

Lida zei

Voel mij ook niet bleu, al was DH vanmorgen om zes uur alweer voor een week vertrokken en ben ik lekker terug gekropen, ik ga lekker van deze dag genieten en voel mij eerder rozig dan bleu! Maar ach sommige mensen moeten wat verzinnen!
Gave eitjes trouwens!
Groetjes
Lida

christine zei

gezellig jouw blauwe eieren. en ja blue monday het is maar wat je ervan maakt toch? hoewel het is hier behoorlijk grijs en koud. dus straks ga ik ook lekker weer aan de lapjes in het blauw!

Anoniem zei

Blauw is mijn favoriete kleur,dus vanochtend een blauw shirt aan getrokken met een vest met blauwe bloemen erop.Hoezo moet je vandaag down zijn? Het is al zo lang grijs weer met af en toe een zonnetje! En kijk eens in de natuur-de winterjasmijn is een en al gele bloemetjes-net een zonnetje!
En nog een leuk telefoontje gehad vanmorgen-wat wil je nog meer???
En gisteren een blauw ledikantdekentje afgeleverd voor kleinzoon-genieten!!!!
Heerlijke dag vandaag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Facetime..... wat is dat nou weer?
Zal wel met facebook te maken hebben, maar leuk dat jullie elkaar kunnen zien quilten en knippen.
Wat een leuke blauwe eieren zijn dat. Je kunt zien dat ik niet zo veel blauw heb, herken geen één lapje.

Carin zei

Geluykkig hier ook geen last van Blue Monday, daar heb ik zelfs geen tijd voor hahaha ...
Wat zijn ze eitjes weer leuk in al die blauwe lapjes, nog leuker als je ze gaat appliceren ;-)

carina zei

Nou weet je ik dacht ik neem gewoon een vrije dag maak ik er een happy feestje in mn eentje in mn chillypak:) van.
Mooi al je blauwe eitjes. En met roosje is wel de mooiste.
Happy egg day

Yvonne zei

Helemaal gelijk, we laten ons toch zeker geen depressieve dag aanpraten? Daar hebben we helemaal geen tijd voor! Mooie stofjes weer waar je mee bezig bent!

quiltsathome zei

Mooie blauwe lapjes om je eitjes uit te halen !

Wilma zei

Bleu? nee hoor blij wordt ik bij het zien van die mooie berg blauwe eieren! zooooooooooooooo leuk.