woensdag 8 januari 2014

Het ‘Tussendoortje”

Het tussendoortje,
zo heet bij mij de Antique van Di,
en tussendoor is het!
Het werkt wonderwel, een blokje per maand,
is MAKKELIJK te doen.
 
DSC01611
 
Al kijkend naar de laatste aflevering van Downton Abbey (wat jammer)
afgelopen zaterdag,
 komt het middenstuk van dit blok klaar.
Zelf vond ik de gekozen kleuren van de
Frottende Freule niet zo mooi.
Allemaal wat lafjes, maar dat maakt niet uit.
Lapjes genoeg.
 
S avonds prik ik haar nog op het ‘prikbord’,
maak haar goed nat
en laat haar lekker een nachtje drogen.
 
DSC01613
 
Dan is ze straks zo plat als een pannenkoek en
kan ik haar gaan appliqueren op de ondergrond.
 
Effe geduld dus…..
 
En waar je dan mee verder gaat?
tijdens dat 'effe geduld'
 
ehh…. de Zeuren??
 
DSC01616DSC01614
 
donkere repen worden er gesneden en lichte,
met tussen de lichte wat blauw, rood en groen maar ook…..
 
DSC01618
 
Spakenburgse klederdracht lapjes,
ooit gekocht met tante An (!)
Echt lapjes die in deze quilt horen.
 
Voorlopig heb ik genoeg te doen,
want voordat al die repen driehoekjes zijn……..
 
fijne dag,
 
tot Blogs,
 
Juud

14 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Je opent met een gezellig zonnetje!!!!
een blokje per maand kan goed????...ik doe zo mijn best maar ehhh...het lukt me niet ..*Ü*..
En wat wordt de "zeuren" voorzien van prachtige lapjes!!
Volgens mij ga je goed voorbereid op pad.....
Hele fijne dag!

Phyllis zei

Prachtige lapjes allemaal en mooi blok. Handig dat een nachtje vastpinnen, heb ik nooit geleerd, zal ik zeker eens naar kijken.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Mooi Juud, prachtige kleuren!!!!!

Berna zei

Mooie scherpe puntjes in je freule hoor. Super.
En wat een mooie lapjes zitten er in je "zeur". Leuk dat "ik" er straks ook in vereeuwigd ben.
Fijne dag!

sylvia zei

bezigheden genoeg, lees ik!! Helaas kan ik dat niet meer, tv kijken en handwerken tegelijk, tenzij het een praatprogramma is! Multitasken wordt minder.......haha

Yvonne zei

Prachtig, dat middenstuk!

carina zei

Wauw wat een close up:) dat durf ik nooit zo goed kijk toch een beetje naar de beste kant zeg maar:) ziet er zeer strak uit. Heerlijk die berg met verschillende stofjes wordt wel een hele leuk bonte quilt.

Guusje, zei

Wat een mooi zonnetje is dit. Je hebt ook erg mooie stoffen gekozen. En de zeuren die wordt straks ook erg mooi als ik naar de lapjes kijk.

Annie Kingma zei

Wat mooi, en de puntje zo precies
Groetnis Annie

Marga zei

Vind je middenstuk te gek worden, hele mooie kleurcombinatie.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Mooi blok van de Antique-moet ook maar weer eens beginnen...
En je Zeur heeft prachtige lapjes er in!
Enne---Downton komt in het najaar met weer nieuwe afleveringen!
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Je hebt mooie kleuren en prachtige lapjes gekozen voor blok 6.
Soms moet je gewoon je eigen zin doen, dan wordt het echt jouw quilts straks.

Wilma zei

SuperZON !

Nat zei

Ohhhhhh wat mooi, felicitaties voor uw talent!