dinsdag 11 februari 2014

Effe kletsen,

“Als eerste dat bed verschonen”,
dacht ik toen ik vanochtend wakker werd.
Op 60 graden om het te ontdoen van de koude rillingen, de warme rillingen, van de niesbuien, om van het hoesten
en al het ander leed nog maar te zwijgen.
Bleh.
 
DSC02009
 
En terwijl de was buiten wappert in een piep jong voorjaarszonnetje
ben ik op mijn honk te vinden.
 
DSC01997DSC01998
 
Ook hier randjes!
Maar niet die van ‘een randje per week’,
ook heel erg leuk natuurlijk, maar dit borduur wordt echt heel anders.
Dat komt later nog wel eens voorbij. Het begin is er in elk geval.
Met al dat quilten raak ik de zeuren een beetje uit het oog, een mens kan ook niet alles natuurlijk.
 
DSC02004
DSC02003
 
De tussenstand, alle blokjes liggen nog los hoor. Ik wil ze eerst allemaal maken, dan de quilt uitleggen en dan pas rijen gaan maken. Althans dat is het plan van nu. Stiekem vind ik het nu al erg leuk.
 
DSC02006
 
Zie je het dienblad rechts in beeld,
daarin ligt de HELE quilt.
Dat blijft mij toch keer op keer verbazen.
Je verzameld je gek, en dan deel ik ook nog eens heel veel stoffen met LZ,
uiteindelijk heb je maar een ‘paar’ lapjes nodig.
 
In de “Zeuren-stoffen-bak” is nauwelijks een ‘gat’ geslagen.
Het is heerlijk dat het zo mooi voorbereid is.
Nu kan het werkje makkelijk mee naar de diverse bee’tjes.
Ik hoef mij voorlopig niet af te vragen wat ik mee zal nemen.
 
DSC02001DSC02000
 
Dan deze, de Antique van Di.
Deze maand een behoorlijke klus om überhaupt te kunnen gaan beginnen.
 Wat een KLUS!
Grappig, het zijn echt ‘lapjes van niks’ en wij zijn UREN ZOET!
Uiteindelijk ben ik er maar weer mee gestopt, ik werd er gewoon kriegel van!
Of zouden dat de laatste tekenen van de griep zijn?
 
DSC02007
 
Oh en kijk hier dan! De MANDJES!
Jaren geleden al een rage, een rage die aan mij voorbij is gegaan.
Het had me nog niet ‘gegrepen’, totdat we vorige maand bij Elly Prins waren. Oh wat een mooie, mooie quilt.
Ik heb de mallen maar vast gemaakt.
Natuurlijk ook even de ‘restenbak’ erbij gepakt en
de eerste 9 mandjes getekend.
Gele, lekkere vrolijke, dan is de toon maar gezet.
Volgens mij mogen er ruim 200 gemaakt worden.
Dat betekend dat ook dit goed voorbereid moet worden,
want als je al die mandjes achter elkaar wil gaan maken,
stop je volgens mij heel snel.
 
DSC02010
 
Voorlopig speelt deze dame nog even de hoofdrol.
Vanavond heb ik zo waar drie blokjes gequilt, en zit ik nu onder de 20!
Het gaat ineens razend snel.
Zou ik daarom ‘ineens’ bezig zijn geweest met toekomstige quilts?
 
Ik zeg jullie wel te rusten,
morgen ga ik weer lekker werken,
 
Tot Blogs,
 
Juud

29 opmerkingen:

Heleni zei

Wat een heerlijk moois allemaal voor t slapen gaan. Prachtig.
Slaap lekker hoor in je frisse bed.

Berna zei

Een gezellig logje waarin toch veel gebeurd is ook al was je ziek. Wat een leuke projecten weer.
Nee je hoeft je voorlopig niet te vervelen. Vervelen?? Wat is dat eigenlijk?
Ga maar lekker slapen en morgen gezond weer op.
Doe je rustig aan?
Trusten.

jolanda zei

Je bent er bijna dus! En dan weer heerlijk aan een nieuwe quilt beginnen. Die mandjesquilt vind ik ook helemaal te gek!!

Bed, breakfast en quilts zei

Die mandjes wordt vast een verslaving; ik ga nooit op reis zonder mandjestasje met een voorraadje.
Ga je Jane ook borduren:)

Martine zei

Aan de mandjes , wat leuk. Wie weet wordt dat ook weer een nieuwe rage.

carina zei

Wat is het heerlijk dat je alle blokjes al klaar gesneden en getekend hebt zo kan je lekker direct aan de gang, je had helemaal gelijk met dst middenstuk. Een kunstwerkje.
Grappig dst je toch gegrepen kunt worden door een quilt die je al vaker hebr gezien, nou lekker voorbereiden d an is hij zo op te pakken en mee te nemen, gelukkig dat je het morgen weer kunt proberen! Thuis ziek zijn is niet lekker thuis zijn zeg maar,.... Byby besos

Anoniem zei

Gelukkig gaat het al wat beter met je. Ja, mandjes, heel veel soorten zie ik voorbijkomen en zo mooi. Lekker slapen straks en groetjes van Wilma

Wilma zei

Och die zeuren toch..... Wat mooi.
Gelukkig voel je je weer beter, niks waard dat ziek zijn.
Lekker nieuwe starts ( of is het "starten") gemaakt, dat is het fijnste wat er is op quiltgebied, dat waren vast de laatste positiefjes die je nodig had om fit te worden.
Super leuk.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Werk ze maar weer, een goed teken dat je weer aan de slag gaat!!
groetjes
Wietske

susana zei

Zo te lezen zit er weer wat leven in je!
Veel moois, hoor!
groetjes en werk ze morgen
oh, vandaag

quiltsathome zei

Allemaal prachtige dingen !!
En wat leuk dat je mijn God Julhartje opgehangen hebt .

Anoniem zei

Hoi Juud gelukkig weer op geknapt ,ziek zijn is toch niks dan maar liever werken.
Wat ziet het er weer gezellig uit op jou blog en als ik de quilt van de mandjes op bed zie om van te watertanden. Maar eerst maar wat afmaken.
Werk ze en niet alles te snel willen hoor.
Groetjes Meriam

Monica zei

Wow, wat ben jij met veel leuke projecten bezig, gelukkig dat je weer opgeknapt bent

Guusje, zei

Wat wordt de zeuren prachtig. En wat wordt je sjaantje mooi je bent er bijna. De mandjes ook zo mooi, hier liggen er ook een aantal af wie weet wordt het ook ooit eens een quilt. Fijn dat je weer beter bent.

betty prins zei

Fijn dat je je weer wat beter voelt en de plannen weer loskomen...
Je zusjes vind ik zo mooi worden, gewoon lekker doorgaan, zeker nu Jane in de eindspurt zit. Nog 'even'... Ik zal mijn mandjesquilt meenemen eind maart!!

Ageeth Dorsman zei

Wat een gezellig blogje! Uit de toon maak ik op, dat je weer lekker aan het opknappen bent! Maar als je al dat moois zo ziet, zou ik er ook helemaal zin in hebben. Wat een schoonheid is die les Soeurs toch, en je prachtige bijna-affe Jane... En heel toevallig heb ik dus een paar weken geleden 1 zo'n mandje gemaakt (en het malletje).
Heel veel plezier met alles!
Groetjes van Ageeth

Lida zei

Heerlijke lapjes en wat gaat je zeuren lekker snel en dan die mandjes, die liggen hier ook nog steeds, nou ja de lapjes, er moet nog aan begonnen worden, maar als ik jou bijna affo zie, dan kriebelt het bij mij ook om eerst maar weer eens te gaan zitten quilten! Veel plezier met de laatste loodjes, groetjes
Lida

Yvonne zei

Fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt en weer lekker met lapjes in de weer bent. En ja, mandjes......ze hebben toch iets onweerstaanbaars!

Phyllis zei

Wat een fantastische projecten, zeg. Die Soeurs, prachtige stoffenkeuze. En ja, die mandjes, die zag ik vorige week ook..... toen dacht ik ook al: zal ik dan ook......... maar dat had ik bij meer van Betty's quilts, dus maar even wachten nog. Jij veel plezier alvast met de mandjes en succes met quilten van die mooie DJ!

Else zei

Fijn dat je weer beter bent, je hebt lekker met lapjes zitten rommelen moeilijk kiezen!! knuffel else

Hermie zei

je gebruikt hele mooie kleuren, daar houd ik ook van. Eindelijk kon ik me hier aanmelden en ik ga je ook op mijn blogrol plaatsen. Op de tablet kreeg ik hier geen contact.
Fijne dag en ik hoop dat je opgeknapt bent.

Marians Quiltblog zei

Mooi, mooi, mooi. Alles is mooi dat voorbij komt.
Ondanks de griep zit je in een goede flow met al je plannen! Beterschap met de grieprestanten en succes met de lapjes.
Groet Marian

Judith zei

heerlijk, van alles wat en dan dat heerlijke vooruitzicht van een volgende quilt...genieten :0)
ik heb zelf de mandjes in een kleinere variant gedaan, maar oh, wat waren ze leuk om te doen! de DJ schiet mooi op dan :0)

Wilma Kuin zei

Weet je wel wat je nu laat zien,... die mandjes liggen al zo lang hier onder het stof te wachten,...

Wat een heerlijk log!!

Ineke zei

Van je blog heb ik weer inspiratie gekregen. Wil ook die mandjes maken!!!

Liefs, Ineke

Floor zei

De zeuren ziet er inderdaad nu al prachtig uit. Leuk dat die blokjes nu groter worden dan de eerste.
Blok 9 van de AWS ziet er moeilijk uit. Las ergens anders ook al dat het een klus was.
Nu ben je waarschijnlijk nog niet helemaal top fit, dus gewoon een andere keer nog eens proberen.
Maar fijn dat je weer een beetje beter bent.

inge zei

veel beterschap en veel plezier met je DJ!

Sis Voorn zei

Deze dame heeft ook alle aandacht verdiend ;-))

Carin zei

Net beter en de werkstukken vliegen je al weer om de oren hihihi ... die mandjes zijn super leuk. Kan niet wachten tot de eerste hier verschinen.
Fijn dat je weer beter bent !