maandag 24 maart 2014

Quilting is sharing

Stijl beduusd ben ik, aangenaam verrast,
flabbergasted en waarom?
Omdat ik niet door EEN (klik naar Brabant) (op 18 april)
maar door TWEE (klik naar Gelderland) (op 12 april)
quiltwinkels ben gevraagd om mijn tips en tricks met jullie te delen!
Het is allemaal ooit hier begonnen.
IMG_0556
In dat prachtige Amish Land op een van onze quiltreizen.
Met een LZ’tje die nooit iets zonder reden kopen kan.
Daar waar ik gemakkelijk lapjes kan scoren wil zij weten waar ze voor gebruikt moeten worden. (super lastig).
En zo begonnen we, in 2011 aan onze Dear Jane.
Samen. En moedigden we elkaar tijdens het maken aan.
En zo begon ook het puzzelen hoe je haar het makkelijkst zou kunnen maken. Gaande weg kwam mijn werkwijze.
Gek ben ik van ‘handigheidjes’ en probeer ze ook graag uit.
En nu mag ik ze met jullie delen!
Hoe leuk is dat!
IMG_0393
Zo stond ik vorige week; gek schertsend
“Janiac Juf Juud” in Katwijk
5DJ day 1 021
Kijken naar een quilt die Jane Stickle
imagesIA03EFR7
voor ons heeft achtergelaten, little did she know!
Maar vooral een dag waarop we heel veel plezier hebben gehad samen.
 En ik hoop dat dit straks ook voor ons geldt.
Ik heb er zin in,
jullie ook?
Tot blogs,
Juud

27 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep

oh meid wat super, ik heb zo een spijt dat het allemaal te ver is voor mij, vanuit Belgie een te grote onderneming.
Wat is je Jane mooi

knufje Mieke

Noa zei

Ik vind het jammer ik kan allebeide dagen niet,maar je kunt het en is toch leuk als ze je vragen het is een hele eer,ik hoop dat er nog vele mogen volgen

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Nou, maar ik ga proberen een extra dag te plannen hoor!!!!
Komt goed
groetjes
Wietske

Greet zei

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Stitcher's Inn om in te schrijven. Hoop dat er nog een plaatsje vrij is. Kom uit België en wij gaan er een weekendje Gelderland van maken. Kijk er heel erg naar uit.
Groetjes,
Greet

carina zei

Ja een echte "Juf" worden vast allemaal hele leuke dagen! En inderdaad dagen waar veel gedeeld wordt!

quilting Jeannet zei

Joh Judith....ik weet zeker dat je door elke quiltwinkel in Nederland gevraagd wordt hoor, maak maar vast plaats in je agenda, je ging toch een daagje minder werken? Geniet er van!

Margreet van der Werf zei

Joh wat geweldig voor je! Maar het is toch ook heerlijk om met een gezellige groep medequiltsters de kneepjes van het Jane-vak te leren. Ik verheug me op 18 april! Groetjes Margreet

Yvonne zei

Dat worden vast weer twee hele leuke dagen! Iets om naar uit te kijken zowel voor jou als voor je toehoorders! Leuk hoe een balletje rolt hè?

Walk and See zei

Leuke Juf, die Juud!
Ik zou ook wel naar die les willen, maar hij zit helaas al vol.
Maar, ach waarom ook, ik weet alles al van die mooie DJ. Ik kom al jaren in Hoevelaken. Die bees zijn de beste. Daarom blijf ik bij die Bee.
Keep on quilting (and walking)
Groet van Frans van Walk and See.

Supergoof zei

*K*E*I*L*E*U*K*!!!
:o)

marianne zei

wat leuk voor je !!!!
En nog meer voor de quiltsters :-))

Berna zei

Wereldberoemd in Nederland word je nog!
Geniet van al je optredens. Je kunt het.

WOLfje zei

Leuk leuk!!

Oh ik moet dat echt gaan leren hoor!

Annelies zei

Leuk dat je het (weer) gaat doen !!

Else zei

Juud en Jane onderweg in Nederland, dat worden gezellige uurtjes!!

quiltsathome zei

Oh, wat enig ! Het is je van harte gegund en ik weet zeker dat iedereen veel van je leert en dat het supergezellig wordt !

Judith zei

als het ietsje dichterbij was, dan was ik vooraan gaan staan om ook te komen ;0) Janiac juf, prachtige naam!!

Floor zei

Straks ben je bekent in Nederland en omstreken als Miss Jane!
Je wordt overal gevraagd natuurlijk, en iedereen gaat aan de D.J.
Maar het is ook een prachtquilt, dus leuk dat jij van alles over deze quilt gaat vertellen en ook allerlei tips geeft.

Guusje, zei

Wat leuk dat je op tour gaat. Straks hangt heel nederland vol met Janes geweldig leuk.

Ageeth Dorsman zei

Wat superleuk voor je, Judith! Door jouw enthousiasme (en niet te vergeten de tips&tricks) gaat straks
heel quiltend Nederland (en wie weet,
daarbuiten?) aan de Dear Jane, en dat
is zo slecht nog niet! Ik denk zomaar, dat er nog meer winkels zullen volgen en als het een beetje in de buurt is, ga ik er zeker bijzijn. Veel voorpret gewenst en
groetjes van Ageeth

Monica zei

Wow, ik las het al eerder, super leuk ik wens jou veel succes, jammer dat ik het ga missen maar ik kan maar op één plaatst tegelijk wonen

susana zei

Super leuk dit allemaal !
Je bent zo aanstekelijk enthousiast !
Tot de 18 e,
Ik kan gelukkig wel.

jolanda zei

Wat leuk voor je dat je hiervoor gevraagd bent! En ook heel leuk voor alle dames die gaan beginnen met de DJ en jouw handigheidjes goed kunnen gebruiken natuurlijk. :-))

Carin zei

Gezellig hoor en ik weet zeker dat menigeen van jou iets op zal steken :D

@nke zei

He wat leuk, een blog reactie van jou! Hier wordt ook behoorlijk nagenoten van gisteren! Vanavond nog even bijkletsen bij Joyce.
Ik heb je blog gelezen, jij bent ook een duizendpoot! Ik kom zo af en toe lekker bijlezen bij je.
Quiltgroetjes ^*^

sylvia zei

yes, ik kom ook de 12de!!!
Is het niet linksom dan wel rechtsom, maar ik wil ook een live-kick van Jane EN onder de mensen!!!
tot dan, groetjes, Syl

Marians Quiltblog zei

Gezellig hoor. Ik ben benieuwd. Ik mag de 25e april ook weer naar school bij Wietske. Graag tot dan!

Fijne dag,
Groet marian