zondag 12 oktober 2014

The Prince

Oh oh oh wat ben ik grappig vanochtend
 wanneer ik mijn checklist afwerk!

DSC06538

Schaar, check. 
Garen, check, 
schuurmat, check,
 teacher? Check! 
Ok we are good to go.
 nou nou wij zijn zo ‘good to go’ dat ik mijn 
tas, geld, pinpas, rijbewijs en telefoon VOORAL thuis laat liggen. 

Poor Susan, denkend dat zij ‘worry free’ kan
 reizen met een ‘native speaker!’ 
Mensen die mij kennen hoor ik nu HEEL HARD lachen, 
typisch Juud!.
 Ach ons plezier is er gelukkig niet minder om, 
en is het handig dat The Teacher WEL 
haar portemonnee mee heeft!

DSC06539DSC06540

In Zutphen stoppen we om toch vooral even wat foto’s te maken. 
Wat is het toch een mooi stadje, 
en zo in de herfstlucht is het helemaal feest.

DSC06542

In de Bornhof wordt er druk gewerkt om alles klaar te krijgen. 
Kijk deze prachtige tasjes eens, heerlijk toch.
 En de inhoud? Oh nog beter!
 Patroon, freezerpaper, paternoplaat, patroon, 
garen, naald, stoffen start pakket………….
 Het is net SINTERKLAAS, maar dan gewoon al in oktober!

DSC06547

wat in mijn zakje ook zat………. 
een APENKOP! 
Je komt die dingen ook overal tegen!

DSC06550

Petra heet Susan welkom en vanaf dat ogenblik waren we vooral bezig. 
Met kletsen, koffie drinken, lapjes aaien, 
en wordt er zelf voorzichtig begonnen met het knippen 
van lapjes, en vooral van cirkels.

DSC06592DSC06568
DSC06571DSC06600

En zie ook vooral veel van dit! 
Heerlijk toch vriendinnen die elkaar weer 
treffen op een lekker dagje uit. 
Er wordt gebabbeld, gelachen en ook, heus waar, gewerkt!

DSC06594DSC06596
DSC06597DSC06598
DSC06602DSC06605

Hoewel we allemaal begonnen zijn met het zelfde
 stoffen pakketje wordt er met eigen stofjes DIRECT 
een eigen draai aangegeven,
 helemaal LEUK.

DSC06601

En dan deze drie, mag ik aan jullie voorstellen; 
Links, Moeder, in het Midden Dochter en Rechts de Schoonmoeder! 
Dit moet toch wel redelijk uniek zijn! 
Jullie kunnen lekker deze winter vooruit met The Prince.

DSC06608DSC06609

Thuis roeren we samen in de pan, 
ok Susan wat meer dan ik, maar toch. 
We eten met ons drieën en begin ik met dit blog, 
om vervolgens alles te laten liggen (ook dit blog) 
om eindelijk eens wat te gaan patchen.

DSC06610[1]

We vertrekken naar het quilthok. Susan met een heel volwassen Prince en ik met de prille eerste steekjes.
Het midden zoeken, lekker met de Roxanne Glu alles vast zetten,
biasmakertje erbij, snijden, en de bias plakken.
Alles zit geplakt, ik kan morgen zo verder.

Want ik moet je bekennen dat ook deze quilt erg verslavend werkt…….

Vandaag gaan we met de trein naar Amsterdam 
en nu moet ik echt ervoor zorgen dat ik mijn 
eigen checklist maar eens goed afwerk;

schoudertas? 
portemonnee? 
OVkaart? 
Pinpas? etc etc……….!

Fijne zondag allemaal,
en tot Blogs,

Juud





















24 opmerkingen:

Martine zei

Leuk dit allemaal te lezen. Tot straks in Amsterdam.

Greet zei

Weer zo'n heerlijke dag en vandaag terug. Wat ben jij toch een bofkont.
Veel plezier in Amsterdam.
Groetjes,
Greet
P.S. Vanuit de camper in Zierikzee, heb gisteren en vrijdag de Masterclass Amish Handquilten in de De Quilt Ster gedaan, geweldig !! Zal je er alles over vertellen.

carina zei

Zo meiske on tour! Je bent er goed druk mee wel lekker dat er voor jullie gekookt wordt�� succes verder!

Supergoof zei

echt Juud, dit is zo leuk om te lezen & te zien!
ik geniet enorm op de vroege zondagmorgen!
Groetjes aan Susan!
En de prince is geweldig!

Berna zei

Ja, ook ik moest even lachen. Ik zag al zoiets aankomen. Gelukkig heeft het de pret niet mogen drukken en hebben jullie een leuke dag gehad. Ook vandaag veel plezier.

Phyllis zei

Enig verslag van een heerlijke dag! Dat ziet er allemaal top uit en wat was het goed verzorgd.

KijkDaarIs zei

Het was "Super"gezellig !!!
en ook al was ik vliegende "Keep"..ook ik heb genoten !!!
Wat een heerlijke hobby hebben we toch..maar vooral..wat heb ik toch een leuke baan!!!
Heel veel plezier vandaag !

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ik ben niet jaloers……...

Rita zei

Wat een gezellig verslag, heerlijk om zo op afstand mee te kunnen genieten, fijne dag vandaag. Gr, Rita

Marguerite zei

Heerlijk blogje weer om te lezen. Je tas vergeten. Ohhh is mijn angst ook altijd daarom zit hij bijna aan mij vast gelijmd.
Vandaag weer zo'n Super dag. Moet bekennen dat ik echt wel een beetje jaloers ben.
Groetjes Marguerite

Annelies zei

Veel plezier vandaag !

Yvonne zei

Wat een geweldig avontuur weer! Ik geniet aan deze kant helemaal mee! Fijne dag vandaag in Amsterdam!

conny's quilts en creaties zei

Geweldig verhaal heb je hier weer. Leuk om zo met Susan op pad te zijn.

Annie zei

Wat geweldig allemaal!
En Susan zo lekker huiselijk achter het fornuis.
Weer een fijne dag vandaag.

Groetjes,
Annie,

Quiltlia zei

HEEEL veel leuke verhalen lees ik weer,ik heb zo'n zin in Vrijdag en Zaterdag als Susan naar het Zuiden des lands komt.
Groetjes Lia

Carin zei

Wat een superleuke dag is dat geweest !

Ageeth Dorsman zei

Wat was het leuk, gisteren... Zit nog na te genieten van alles (ook met jouw blog) enne heel begrijpelijk hoor, dat je met al deze feestelijkheden wel eens wat vergeet. Geweldig ook, een kokende gast, zodat je zelf steekjes kunt maken! Ben nu al benieuwd naar je verslag van vandaag, in Amsterdam.
Groetjes van Ageeth

Jane in Cumbria zei

Weer zo'n heerlijk verhaal, ben al benieuwd hoe het verder gaat....

Floor zei

Wist niet dat jij zo vergeetachtig was.
Maar gelukkig is alles goed gekomen en hebben jullie een super leuke en gezellige dag gehad.
Vandaag naar Amsterdam geweest, Susan geniet vast heel erg van ons landje.
Ik ben trouwens helemaal weg van haar mooie omslagdoek die ik steeds op de verschillende foto's zie.
Ben ook benieuwd hoe je dat doet met dat biasband in een cirkel. Het begin en eindpunt, hoe krijg je dat nou netjes als er niets overheen komt om het af te dekken?

betty prins zei

Ik zit ook nog helemaal na te genieten van zaterdag en vanmiddag ook verder gegaan met de cirkeltjes!! Het is ook zo leuk om te maken die Prince...

@nke zei

Wat een heerlijk weekend heb jij gehad. Ben benieuwd naar je nieuwe project!

Wilma zei

Jij hebt de prins in je handen? mazzelkont! ha ha.
Leuk blogje, geweldig.
See u soon

Anoniem zei

Juud, wat is het toch genieten van je vertelsels en je foto's. Oh wat zou ik er graag bij zijn, maar ja, sommige dingen kunnen nu eenmaal niet. Daarom geniet ik des te meer van jouw blog. Hartelijke dank hiervoor. Groetjes Wilma

Vlijtige Handjes zei

Hij is zo leuk en bijzonder voor iedereen die er deze dag bij was. Nu naarstig op zoek naar het patroon want ik ben nog meer verliefd dan op de Stonefields......