zondag 4 januari 2015

The Prince

Het begon met het vertrek van Susan en de vraag of ik geen workshop kon geven in The Prince.


Natuurlijk vind ik het leuk om gevraagd te worden en dus ligt het antwoord voor de hand! 
Tot zover; 'appeltje eitje', maar in dat schattige tasje zat wel het 'lesmateriaal'.
 Leuk hoor The Prince, maar zonder Prince heb je ook maar nix. 
Hmm lastig. 
Dus eind oktober maar snel aan het middenstuk beginnen.


cirkels erop, figuurtje erin en dan hebben we wel het idee te pakken. 
Oh ja ook nog de rondjes rond de cirkels.
 Let op dat ik hier ook nog eens de sashings verkeerd heb aangezet......
 Overnieuw, alles los tornen........

Toen dat klaar was ben ik maar gelijk de banen gaan snijden en naaien.
Dan kunnen de workshoppers ook de grote van de quilt zien, 
dat is ook wel handig.


Ook dit bleek een duo job! 
Na het opruimen van de quiltkasten van Pauline hebben we dit opgepakt.
 Helaas moest het dus weer uit elkaar omdat die sashing verkeerd zat. 
Oh haastte spoed is zelden goed.......

Dan wil je toch ook wel wat hexagonen hebben en gaan ook 
quiltsisters Wilma en Janny aan de hexagon voor mij. Dan heb ik in elk geval een begin!
Ook leuk, hexagonen en dan natuurlijk ook cirkels. 
Want wat is een hexagon zonder cirkel?



Dan wil je natuurlijk wel wat te kiezen hebben en ziet je tafel er zo uit. HEERLIJK!

Op de workshop bij Petra Prins is er een prinsje in wording,
 alles is er, krijgen we een indruk, 
maar klaar? Nog lang niet.


Op de workshop bij Wietske ligt de quilt al voller, 
maar ook met kleuren die er eigenlijk niet in kunnen
omdat de quilt niet blauw genoeg is.
En blauw dat moest íe worden, ook omdat hoewel ik blauw echt
een hele mooi kleur vind, ik er niet goed mee werken kan.


De oranje Chinees moet het veld ruimen, 
en de rode engel ook, 
en dat vieze kleurtje, 
dat gelige groenige poeperige gedoe...... 
Ook minder.


En dan is het kerstvakatie. 
Sommige cirkels, lees 10, worden er opnieuw gemaakt.
 Blauw, geen rood spikkeltje erin, nix, gewoon blauw.
Dan begint het appliqueren, wat LEUK!
Al die cirkels, al die hexagonen, opnieuw door je vingers.

 

Ook het middenstuk krijgt de nodige aandacht. 
Het tere engeltje krijgt een smoeltje en wat haartjes geborduurd.


de liefde voor naald en draad wordt vorm gegeven.....


Mijn oranje tasje zit ook voor de eeuwigheid vast.......


Mijn meisjesnaam Visser zit ook voor altijd verbonden met deze quilt.


Rond het middenstuk staat de tekst; 
"Home where our story begins"

Hoe toepasselijk voor een baby quilt toch?
Thuis, daar begint je verhaal.

Ook hier nog wat aanpassingen gemaakt,
 aanvankelijk vond ik de 'R' niet zo duidelijk, 
Dus ook dat weer uitgehaald.......


Vandaag kan ik de laatste twee cirkels appliqueren. 
Geen idee of het nog lukt, want ook de tassen mogen gepakt worden voor
 twee dagen Prince-Workshoppen bij Aztec Rose.

Als dat erop zit dan nog eens kijken naar het middenstuk, 
dat mag wel wat voller.
Wat een klus die Prince! 
Nog nooit heb ik zo snel een quilt met de hand gemaakt!
Eind oktober begonnen en nu is de top zo goed als af.
De achterkant is ook al gekocht, ook bij Petra Prins.
Dus dubbelen, komende week?
We zullen wel zien.

Komend weekend gaan we op quiltweekend,
de 7 sisters,
de meisjes uit Zutphen,
en drie vriendinnen,
16 vrouwen in een HUIS!
Pfft ook dat beloofd wat,

Fijne zondag,

tot blogs,


Juud

oh en dit blogje......
van de laptop van mijn dochter.....
die van mij......
ach laten we het daar maar  niet over hebben.......

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Was weer genieten van de eerste letter...cirkel...hexagonnetje...tot de laatste puntjes...
Hilde

Saskia Smit zei

Een schitterend project. Blijf je er wel van genieten, want soms klinkt het als aangenomen werk. Ook al is het een mooi werk.

Noa zei

Weer een leuk blogje en ben benieuwd verder

Greet zei

Juud, wat is hij prachtig ! Dat heb je fantastisch gedaan, en dat op zo'n korte tijd. Geweldig !!!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Geweldig Juud, wat wordt hij nou mooi met dat vele blauw!!!
Neem je hem mee 6 februari? Weliswaar zit de kamer dan vol met Stonefieldsmeisjes maar ik weet zeker dat ze allemaal zeer geïnteresseerd zijn in jou Prince.
groetjes
Wietske

Carin zei

Schitterend !

Rita zei

Wat een schitterende quilt is het aan het worden, ben bemieuwd naar je achterkant, zal ook vast mooi zijn. Gr. Rita

betty prins zei

Maar wat wordt je Prince mooi in al die blauwtjes! Een hele klus toch. maar het is je gelukt, ben erg nieuwsgierig..

Wilma zei

Zo mooi.... Wat een prestatie Juud!
Veel plezier bij Aztec rose, wordt ongetwijfeld weer leuk. Tot gauw.

Yvonne zei

Wat een prachtige story van de Prince! Hele goede keuze dat blauw. Veel plezier met de volgende lessen en natuurlijk volgend weekend! Heerlijk vooruitzicht!

Diana zei

Tot morgen! Heb vanmiddag al voorpret gehad met het uitzoeken van leuke plaatjesstoffen.
Groetjes,
Diana

marianne zei

Wat heb je snel en mooi gewerkt.
Word een beautie !!

Anoniem zei

Schitterend Juud!!!! Veel plezier in Zwijndrecht. Groetjes Ulie

Dientje zei

Wat een snelheid, pffff. Die blauwtjes geven de Prince weer een andere uitstraling. Leuk hoor. Succes met het vervolg. Alvast een gezellig quiltweekend gewenst.
Groet, Dientje.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een schitterende quilt en wat heb je dat vlug gedaan, mijn complimenten. Ik ben weg van dat lieve engeltje, maar ik ben nu eenmaal gek op engeltjes,
Veel plezier bij de Aztec Rose en ook volgende week op het quiltweekend!
Groetjes, Cisca

carina zei

Ieeeeehhh en weer klaar snel hoor!

Sis Voorn zei

Prachtig je blauwe Prince !
Veel plezier komend weekend ;-)

KijkDaarIs zei

tja het begint met een P..........en eindigt met een P...pfff wat snel !!
Maar hij is mooi...ik hebutzellufgezien....zoveel te kijken !!!
Fijne avond!!..;0)

Berna zei

Tjonge, heb je wel geslapen afgelopen maanden? Kan me nu voorstellen dat je moe bent ;). Maar hij is mooi die prins van jou op het witte paard (lees ondergrond). Een echte prins met letterlijk blauw bloed.
Veel plezier bij Aztec Rose de komende twee dagen.

Evelyne zei

Jeetje wat heb je hard gewerkt Judith.Hij ziet er geweldig uit!
Ben benieuwd ook naar de achterkant stof eigenlijk naar de hele quilt.

Succes en groetjes, Evelyne

quiltsathome zei

Hoi Juud,
Ik vind het enorm knap dat je zó snel een quilt kunt maken !
Leuk om ook al die blauwe kleuren te zien en die verschillende mooie motieven. Neem je hem ook de 31e mee ?
Hartelijke groet, Patricia

sylvia zei

meid meid, wat een klus!! Je bent er mooi druk mee, maar het wordt al wat.........zachtjes uitgedrukt.
Alvast heel veel plezier met alle meidenineenhuis!
liefs, Syl

Floor zei

Je bent echt supersnel met je Prins!
Maar door de afwisseling is het vast ook heel leuk om te doen.
Die rommel op de tafel, zo herkenbaar! Ziet er trouwens heerlijk uit hoor al die stofjes.
Maar..... mag het lettertype ietsjes groter? (Ik kan natuurlijk ook een nieuwe bril kopen :-)

Ageeth Dorsman zei

Ik sluit me bij Patricia aan: neem je hem mee de 31e? Ik wil hem zo graag "life" zien, je Prince. Trouwens, 2 prince-heerlijke dagen gewenst bij Karen (waaraan je nu natuurlijk al lang begonnen bent, maar ik was weer eens erg laat met blogs-bijlezen...).
Groetjes van Ageeth

Elisabeth zei

Het is een prachtige prins geworden...en of het nou moet of niet maar wel lekker om zo snel een top te maken. Nog een fijn dag morgen en tot vrijdag!!