zaterdag 4 april 2015

Irish Circles

Gisteren was het weer irish Circles dag bij Petra.
Het begint voor mij met twee Belgische dames! 
De schatten heb ik een keertje eerder geholpen in de winkel en 
in een Prince workshop gehad. 
Zo leuk om elkaar zo weer te zien.
We zoenen, kletsen bij, maar al snel gaat het over maar 1 ding!
QUILTEN!

DSC09910DSC09915

We vergapen ons aan een prachtige King George 
en een mooie quilt van Brigitte Giblin. 
Natuurlijk nemen we ook een kijkje bij de stofjes die al gekocht zijn
en kiezen we samen nog wat lapjes uit. 
Jammer genoeg is er in de omgeving van deze dames geen quiltwinkel en rijden ze, met liefde, 4 uur heen en weer terug om hier te kunnen shoppen. 
Ik SNAP dat helemaal! 
Gelukkig is het voor mij niet zo ver om 
in deze snoepwinkel terecht te komen!

DSC09916DSC09918
DSC09919DSC09920
DSC09921DSC09923

En dan bekijken we elkaars werk, 8 cirkels.
 Die van LZ’tje en die van mijzelf heb ik niet op de foto gezet. 
Vergeten, of ik dacht dat ik ze al had…… 
Geen idee eigenlijk, 
maar goed deze zes geven wel heel mooi de diversiteit weer. 
Het zijn plaatjes, 
wat ikzelf enorm leuk vind is het feit dat er in 
elke cirkel een eigen inbreng zit. 
Eigen vormen, eigen ideeën, dus allemaal hetzelfde patroon maar verschillend geïnterpreteerd!
En ja wat kan ik er nog meer over zeggen?

De zalm en zalmsalades worden mee genomen door Elisabeth, 
we drinken kopjes koffie en eten van de lekkere koekjes op tafel.

DSC09931DSC09932

Er wordt enorm veel ONZIN uitgekraamd! 
We plagen elkaar, vooral veel!
 Er wordt gelachen en serieus gesproken.

DSC09933DSC09935

Cirkels die de een niet mooi vindt, 
of niet vindt passen, 
worden doorgegeven aan een ander! 
Hoe leuk is dat?

DSC09936DSC09922

En zijn er ook (kleine) momenten waarop er hard gewerkt wordt!

DSC09939

En dan Ineke, het kan allemaal wel wat LIEVER vind ik. 
Nou dat was ze niet met mij eens en wat denk je wat?

DSC09940

LZ’tje ondersteund haar ook nog….
Tja en toen was ik letterlijk de Sjaak!
Kansloos was ik, maar eh, heel eerlijk….
Het was ONVOORSTELBAAR gezellig!
Met bakken stof ga ik weer huiswaarts,
met een glimlach van oor tot oor!

Fijne zaterdag,

tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

13 opmerkingen:

Marja zei

Prachtig worden ze al die Circles!

Groet,

KijkDaarIs zei

Gelukkig heb jij foto's gemaakt!!!..door de opwinding van een gezellige middag vergeet ik gewoon mijn fototoestel!!..;0)
Al die cirkels..de prachtige fq..de gezelligheid....Heerlijk weer zo'n middag..
Fijne dag!!

Annelies zei

Leuk zo'n middag !

Berna zei

Het ziet er allemaal mooi en gezellig uit!

Floor zei

Hé....???? Je bent toch op vakantie? Dat leest ik net in je blogje van 3 april...en op 4 april schrijf je over Petra en gisteren....
Dat was blijkbaar een oud verhaaltje en ben je gewoon weer in de regen in Holland. Jammer hoor, maar gehad is maar gehad :-)

Dientje zei

Zo te lezen was het weer een heerlijke dag. Prachtige cirkels hebben jullie gemaakt. Geen rugpijn van al die bakken stof die mee "moest" nemen? Haha. Fijn weekend. Dientje.

Greet zei

Heerlijke dag hadden jullie. Zag er heel erg gezellig uit en zoveel prachtige quilts in de winkel. Dat is weer genieten.
Fijn paasweekend.
Groetjes,
Greet

Marguerite zei

Wat ziet dit er mooi uit!!

Ineke zei

Wat gezellig en wat een prachtige cirkels!

BezigeBijMirjam zei

Mooie cirkels! Leuk die met de hartjes!

Yvonne zei

Ik loop een beetje achter! Kon gelijk twee blogjes bij je lezen van jullie heerlijke reis! Heb meegenoten van alle zonnige berichtjes. En dan nu weer gewoon thuis en al weer de eerste leuke quiltcafe vol ontmoetingen en het delen van onze hobby, prachtige cirkels zijn er gemaakt. Fijne Paasdagen!

Carin zei

Wat een mooie Irish Circles zijn er te zien !

Phyllis zei

Gezellige dag en wat een mooie projecten komen er voorbij.