maandag 14 december 2015

The never ending blog post.........

Ik lees het op meerdere plekken,
 de dagen gaan zo wie zo al snel maar in december lijkt het NOG sneller te gaan.
En hier is dat niet anders.
Op 5 december was er de laatste 
Beginners Les bij Wietske
Wat Jammer!
Je gaat je toch hechten aan zo een groep,
het wordt als gezelliger, en nu spat dat uiteen.
 Heel, Heel erg jammer.
Niet lang getreurd sommige ga ik terug zien op de applicatie en of quiltlessen.
Volgend jaar pas!
(wanneer het buiten weer lekker langer licht is!)


De dag begon erg goed, een PieterEls had een prachtig gedicht gemaakt.
We staan er allemaal in en waren er zelfs heuse cadeautjes!
ENIG!
Het blikje is inmiddels dik gebruik als ‘druppel-bewaarster’ voor de
 Harriot, Journey to Now!


Op zondag zat ik bij mijn sisters in Soesterberg.
Waar eentje niet aan het picknicken is,
 maar haar stof voor de Harriot aan het voorbereiden is!
Pfft wat een klus, ik kreeg het er opnieuw benauwd van!



In de quiltringen twee prachtige quilts!
En ikzelf aan de druppels,
en nog meer druppels
 en kom op we doen er nog een paar!


60 x3 druppels per bloempje…..
180 x tekenen, knippen, om een kartonnetje rijgen,
strijken, aan elkaar naaien,
 kartonnetje eruit
en druppels op
 “DE LAP”

Knipper met je ogen, ga naar je werk,
 doe je ding en voordat je het weet is het donderdag en ga je met de trein naar Den Haag!
Mis net de trein in Hoevelaken,
ben ik daardoor te vroeg in amersfoort,
 en heeft de trein die ik hebben wil vertraging!


Eenmaal in de trein is het heerlijk,
ik hoef niet op te letten en kan lekker verder met
 ‘mijn werkje in de trein’.
(en het was net zo gezellig als het nu hopelijk klinkt!)
Helemaal heerlijk!

In het Haagse mis ik Frans (klik naar het blog van Frans)
bij het zien van deze Lange Afstands Wandel paden direct!
Beide paden heeft hij natuurlijk al gelopen,
sportief als hij is.
 Hmm toch maar een nieuwe hobby oppakken?


wandelen? Hmm……
Nee, ik blijf toch maar gewoon lekker bij het quilten!
Een extra bonus van de trein is dat je niet bij de deur
wordt afgezet en je nog een kleine fijne wandeling maakt!
Heerlijk, ik houd daarvan;
 'kleine wandelingen' en niet direct de
20-25 kilometers van Frans!


Langs het Malieveld, in de kou
(er stond een behoorlijke wind)
 maar als je weet dat de lapjes op je liggen te wachten……
Het  ‘Quilters Palet’, is ook al zo een mooie winkel
Of ik de rotzooi niet wilde fotograferen!
Rotzooi?
 Geen zooi gezien hoor!
Wel hele mooie lapjes.


En daarvan mochten er zomaar een stelletje mee naar huis!
Van die vergrijsde bruine lappies. Voor Mrs Billings!
(even scrollen dan kun je het lezen)
Want ook daarvoor is de keuze gemaakt,
en ligt er een bak te wachten op 8 januari!


Ik kwam er niet alleen mooie lappies tegen maar ook quiltvriendin Annette!
Kijk dat is leuk!
Gelijk gaan lunchen,
echt een super lekker broodje gegeten!

Daag Evy tot de volgende keer!

Vrijdags deed de verwarming het niet
en was ik maar wat blij met onze open haard,
al om 0800 uur gingen de eerste blokken erin.



En wat ook zo lekker was, de monteur kwam maar niet.
 En kon ik dus NIX DOEN!
 Alleen maar voor de open haard zitten met naald en draad!
 Ha Ha, echt heel zielig.
Pas rond vier uur was die lieverd er!
 Wat een sublieme timing!
Had ik lekker de hele dag zitten naaien!



En niet zonder succes!
Alle kleine bloempjes dus in de trein, savonds, bij ineke enzo gemaakt.
En op vrijdag al lekker aan de lap gezet, en zaterdag en zondag!


Zelfs al wat grote diamanten! Sommige zitten nog met lijm vast hoor.
Maar het begin is er nu toch echt. SUPER vind ik het!


Ach en dan vriendje Sjaak! Niet op de lap, maar er netjes bij.
Hoe het nu met hem is?
Hmm wat zal ik zeggen.
Zolang hij alleen zijn brokken eet gaat het goed,
maar krijgt hij een lekker bot, boterham met smeerworst
dan is het Leiden in Last.


Wennen voor hem om nix lekkers te krijgen
en voor ons om het hem niet meer te geven.

Nou dat was 'm weer.
Blogger is vervelend aan het doen,
alles springt de hele tijd heen en weer.
Gek wordt ik ervan.
Mijn link van writer naar blogger ben ik ook al kwijt.
Daar heb ik nu geen zin in om naar te kijken.
Ik ga lekker Harrioten.
Jullie ook een fijne avond,

Tot Blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

16 opmerkingen:

Else zei

Echt wel veel gezelliger als dat hele jornaal!! Leuk om te lezen wat jij de afgelopen dagen hebt gedaan. Zie weer veel MOOI's voorbij komen. Fijne avond met steekjes ik ga mijn breipennen opzoeken.
Zwaaizwaai

Ineke Original zei

Gezellig! Ik moet ook maar weer eens beginnen. Mijn werk staat al weken stil.

christine zei

Ik wilde ook een nieuw boogje maken maar hij doet het niet .morgen maar dan .
Heb wel genoten van jouw blog ik geniet zo van jouw belevenissen op quilt gebied. Blijf het nog maar effe doen hoor .

christine zei

Een blogje natuurlijk geen boogjes hihi

Martine zei

Was dit echt maar een verslag over vijf daagjes? Wat heb ik dan een saai leven.( LOL )

Bed, breakfast en quilts zei

Die Harriot wil ik wel eens in het echtzien! Prachtig gewoon!

Marja zei

Weer een hoop leuke belevenissen in korte tijd èn productief geweest, dat gaat dus gewoon samen:)

Groet,

Carole Y. zei

A lovely post; so many beautiful quilts in the making.

I was wondering if the Glitter quilt is the same size has in the book; it look smaller. I have started 1 block of the Glitter quilt, just to try my templates, and I am doing my 23rd block!!! I like doing that pattern.

I love the baskets and stars quilt, do you know the name of the quilt pattern?

Thanks,
Carole

Ans zei

Wat een mooie quilt gaat dat weer worden, helemaal mijn kleuren. Leuk dat je bij het Quilterspalet was, mijn favoriete quiltwinkel waar ik iedere maand een bee bezoek. Dat zijn van die heerlijke momenten, van de batterij opladen.

Rina zei

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Ik was al benieuwd wat de druppels zouden worden. Op deze manier zijn ze erg leuk verwerkt en dan ook nog in van die frisse kleuren. Dat is net wat we nodig hebben in deze donkere dagen.

Floor zei

Die druppels worden ook overal gemaakt zie ik.
Er moeten er heel veel op deze quilt, maar ik zie nu al dat het heel mooi gaat worden.
Jammer dat je je cursisten nu gaat missen, je krijgt toch een band met elkaar.
Maar ze komen vast op je vervolgcursussen.
Arme Sjaak die mist vast zijn lekkere boterhammen :-(

Carin zei

Wat wordt jouw harriot mooi !

Yvonne zei

Wat wordt je top leuk en kleurrijk! Je zou zo niet zeggen dat er zoveel druppeltjes in zitten!
Ja, en die tijd....die vliegt maar door....de halve maand december is alweer voorbij..geen idee waar de dagen zijn gebleven!
En toch als je terugkijkt zoals ik nu ook lees op je blog waren de dagen goed gevult. Ach als je maar lol hebt, dan vliegen de dagen voorbij! Beter als duimen draaien achter de geraniums!

Berna zei

Heerlijk verslag.
Je bent er maar druk mee, met je lappies.
Geniet ervan.

Phyllis zei

Gelukkig gaat het wat beter met Sjaak. Jammer dat ik je niet tegen het lijf gelopen ben bij Evy en het is idd heel druk die decembermaand..... ga daarom maar meteen door, alvast fijne dagen!

Wilma zei

Wat een heerlijk gezellig lang blogje. Je Harriot wordt super mooi! ik krijg er kriebels van......