maandag 11 april 2016

Speed bike

Ja je leest het goed,

Speed bike


en nee, dat is GEEN quilt die zo heet!

en ja mijn blog heet; 
"Juuds quilts"
en dus hebben we het over quilten.

en niet over 
"Bikes"

ook niet als ze super snel gaan.


Maar nu wel, want ik wil op de fiets naar
mijn werk kunnen.
Baal van de files,
baal ervan dat ik de laatste tijd
al amper ons dorp uitkom.
vaak kijk ik dan verlangend naar 
scholieren die lekker op hun fiets zitten.
maar ruim 25 kilometer fietsen,
dat is in mijn tempo meer dan een uur.
en dat vind ik te ver.

Speedbike,
ik had er al van gehoord, maar zou het wat wezen?
Afgelopen donderdag heb ik een proefrit gemaakt.
Oh dit is GEWELDIG.
Je rijdt 30 km per uur,
FLUITEND!


En zo rijden Sjaak en ik een allerlaatste keer op mijn 
Batavus.
Hij wilde er niet meer naast lopen. 
Toen ik na 10 meter stopte ging hij
gelijk voor mij staan,
pootjes omhoog
"Vrouwtje til mij op wil je?"
en toen kreeg ik deze blik!

Nog even en dan komt de 
nieuwe fiets.
Ben reuze benieuwd!

Nu nog opzoek naar een helm!

Fijne dag,

Juud

19 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ha ha en dan op de fiets naar Den Bosch!!!!!
Veel plezier.

Marja zei

Leuk!
Heb je er ook een karretje bij waar je quilts in kunnen?

Groet,

Martine zei

Heb al jaren een Speed Bike en het is herlijk. Alleen een helm .......... daar doe ik echt niet aan mee.

BezigeBijMirjam zei

Is een speedbike iets anders als een e-bike? Ik zal even googelen. Fijne dag!

Anoniem zei

Een goed degelijk regenpak daar zul je ook enorm profijt van hebben en...natuurlijk ook een helm..
Heel veel fietsplezier!
Hélène

Marguerite zei

Is de helm voor jou of voor de hond??

Heleni zei

Vanaf nu wil je nooit meer anders....zóóó fijn.
Ik zou het knap vinden als je een helm gaat opzetten.
Ik weet dat het veiliger is maar ik doe er niet aan mee,
dan stop ik met fietsen en gebruik dan meer de benenwagen.
Veel fietsplezier alvast!

Yvonne zei

Heerlijk! nu maar hopen op heel mooi weer de komende tijd! Niets zo lekker als na een dag werken je hoofd even lekker leegmaken op de fiets!

Anoniem zei

Een heel goed idee van jou Juud en je ziet er nu zoveel. Hele volks-stammen gaan nu weer op de fiets en alvast veel plezier. Groetjes Wilma

Marians Quiltblog zei

Oh leuk Juud. Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe fiets. Maarre, een helm... Dat wordt hem niet voor mij. Maar ik hoef ook geen 25 km om naar mijn werk te komen. Mijn afstand is iets van 12 km. Dat scheelt!
Niet meer doen hoor om Sjaak ernaast te laten lopen!
fijne dag, geniet ervan.

Phyllis zei

Ik schrok al...... tot ik de laatste regel las! Top dat je wel aan de helm gaat, ik vind die snelheden en dan onbeschermd zo onverantwoordelijk.
Dus....... ik wens je heel veel plezier met en op de snelle fiets, gaan met die banaan!

Floor zei

Die Sjaakje toch, wat een wijs hondje.
Hij denkt ook, mandje voorop, dus waarom zou ik er naast lopen?
Je krijgt nu een speed bike, dus nog sneller dan een gewone elektrische fiets.
Dat gaat vast heel fijn als er een mooi breed fietspad is waar je op kunt rijden.
Bij ons in de stad gaat het niet lukken, veel te smal en te druk.
Veel plezier met je aankoop, maar misschien ook maar een helm kopen voor Sjaak :-)

Merian zei

Leuk zo'n fiets. Ik heb een E-bike, ook altijd op de fiets naar het werk, gewoon heerlijk.

Groetjes Merian

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, een fiets-met-snelheid, en zeker straks, als het lekkere weer eraan komt. En Sjaak verheugt zich er nu al op, denk ik zomaar...
Groetjes van Ageeth

Vlijtige Handjes zei

Heerlijk.....ik kan en wil niet meer zonder!

Nifty Quilts zei

Congratulations on your new speed bike! Of course, it will help you get to the fabric shops more quickly. I have thought about getting one too. Maybe I will test drive...

Carin zei

Wat toevallig, ... Michiel en ik hebben afgelopen week ook een proefrit gemaakt en meteen twee fietsen besteld. Michiel krijgt de zijne 18 april. Ik moet een maand langer wachter, want ik wilde een felblauwe :P

My name is Riet zei

Goed idee Juud, , lekker naar buiten en veel vlugger op de plaats van bestemming. Veel plezier ermee.

Unknown zei

Juud ik zie al lekker met je helmpje op met Sjakie in het zonnetje kilometertjes maken. liefs Petra