woensdag 15 juni 2016

Dear Jane

Dear Jane,
Ik heb haar jaren geleden gemaakt,
met veel plezier,
het ene blokje na het ander,
sommige helemaal fout omdat ik zonder boek 
een blokje ook wel in elkaar kan krijgen......
En dan is het niet altijd
 'zoals het hoort'


Het ging dus ook gelijk al goed "fout".
Maar wat is fout?
En zit het blokje natuurlijk gewoon in de quilt!.



Ergens in de rand kwam ik een blokje tegen
waarvan ik dacht dat het beter zou zijn
om hem helemaal over te slaan.
Te ingewikkeld.
Rond.....
Innaaien.......
En dus koos ik 
"dapper"
voor een mooie cirkel.
Ook kunstig.

Maar nu jaren later 
mag ik in de herhaling.
Elisabeth loopt vast op al 
die punten!
Geen doorkomen aan.
En dus wordt ze geholpen.

Ik wil ook graag meehelpen
en 'teken in op twee punten'



Natuurlijk wil ik deze in de herkansing maken.
En dan helemaal zoals
ze hoort.


Perfect?
Jij mag het zeggen,
maar ik ben er dik tevreden mee!



En dan deze....... Niks moeilijks aan.
Toch ging het bij mij gruwelijk fout!
En dus wil ik deze ook graag nog 
eens maken.



In  mijn Dear Jane een Paashaas.......


Nu het blok van Elisabeth nog maken.
Zoals Jane hem ooit gemaakt heeft?
of op zijn Juud's?


Tot blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!



Heel erg bedankt voor al
jullie lieve reacties.
Dat had ik nooit verwacht,
Om niet herinnerd te worden
aan die narigheid
heb ik het berichtje weer van 
mijn blog gehaald.

Laten we het over
quilten en lapjes hebben!
Daarom zijn we hier!

24 opmerkingen:

Heleni zei

Kijk, zo kennen we je weer. Heerlijk over lapjes praten
en over blokjes die je voor een ander maakt.
Vreselijk lief van je. En hóe je het doet.....
het komt best goed!!!

Rita zei

Goh schrok al dacht dat je nog een Jane ging maken. Tis leuk om te doen maar2 is wel heel veel werk;))). Gr. Rita

sylvia zei

Haha, dat opent perspectieven.....heb je er nog meer die je graag over wilt doen....😉😉😉. En dat blogje van gister is lossssgelaten 😉. Groetjes Syl

Anny zei

Of finished better is dan perfect! Tuurlijk. Weet je, ooit had ik les van een lesgeefster die internationale prijzen haalde voor vakmanschap. Gewoon omdat ze op het volgende dorp woonde. Tot dan toe had ik heerlijk gewerkt en me nergens wat van aangetrokken. Nou die lol was snel over. het was niet goed of deugde niet! Pas een paar jaar geleden kwam het plezier weer terug.
Overigens: oefening baart kunst! Je hebt heel wat bijgeleerd. Maar daarom zijn de blokjes in je Jane niet minder. Ik denk dat het toen gewoon een verstandige beslissing was.

Anoniem zei

Heel goed Juud laten we het bij lapjes houden...en alles komt goed! GroetjesHélène

Nifty Quilts zei

I love your Dear Jane revisions and your new project! So light and airy.

Elisabeth zei

En ik ben nou die gelukkige...die door alle lieve medequiltster iets van 23 punten vooruit gaat, het is nu een zaak van finished-en(of hoe je dat ook schrijven mag) en ieder haar naam komt op het label!!

Ineke Original zei

Leuk hoor, Elisabeth. Heerlijk zulke vriendinnen die helpen. O kom je steeds een stukje verder.

Ineke Original zei

O moet natuurlijk zijn ZO!!

Floor zei

Nou, het blokje is in mijn ogen echt perfect geworden, ik doe het je echt niet na die moeilijke ronde vormen.
Maar ik vind die eerste ook best mooi hoor.
Maar toch leuk om te merken dat je vooruit gegaan bent en als je lesgeeft moet je het natuurlijk zelf ook wel kunnen :-)

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk een herkansing en wat lief om voor een quiltvriendinnetje te doen!

Ehm... berichtje over iets naars? Ik ben het plotseling vergeten... 😉

KijkDaarIs zei

wat zijn ze mooi die puntjes..het knijn vind ik wel heel leuk hoor !!
En Elisabeth is maar een bofferd met al die mooie vriendschaps puntjes !

BezigeBijMirjam zei

Wat sympathiek om zo een ander te helpen met haar Jane. En die ene punt is al prachtig geworden.

Dawn zei

Antique quilts are never as perfect as some think they are. It makes them all the more special. Your work is wonderful!

quiltingmieke zei

piep dat zijn echt perfecte punten hoor,,en die van vroeger daar lag ook je hart en ziel in...heeft allebei wat , toch?

fijne dag meid
knuf knuf

Kleine Vingers zei

Mooi hoor die punten voor Elizabeth. Maar je eigen blokken zijn ook mooi en door de blokken die een beetje anders zijn dan het patroon is het misschien nog wel meer jou quilt. Groeten Aurora

Unknown zei

de paashaas was zo schattig erin,misschien kun je er nog oogjes op maken,hihi.
Lekker verder bloggen over je mooie lapjeswerk
groetjes Carla

Yvonne zei

Wat zie ik? Heb je je vorige bericht verwijderd? Ach misschien maar beter ook! Je hebt die negativiteit vast al letterlijk en figuurlijk achter je gelaten, gewist, over je schouder gemikt.........
Leuk dat je met een paar puntjes in de herhaling mag....met nog meer ervaring als drie jaar geleden!

Anoniem zei

Fijn dat je zoveel ondersteunende reacties hebt gekregen en nu inderdaad weer lekker verder met lapjes. Goed van jou dat je die blokjes nog eens maakt. Inmiddels heb je ook alweer een boel ervaring erbij. Groetjes Wilma

Marguerite zei

Zit hier te lachen...
Dacht dat ik alleen maar dingen deed op het oog.
Ik kan bij mijn dear Jane niet eens de punten maken, omdat ik te lui was om op te zoeken hoe breed de sassing moest worden.
Ik zocht een blok op met een stukje waarvan het op de foto leek op de breedte.
Helemaal fout natuurlijk. 2,5mm te breed.
Misschien ooit eens opnieuw beginnen en dan begin ik gewoon met de punten. Hihi...
Die van jou zijn nu helemaal mooi...

Evelyne zei

Goed gelukt jou DJ punten! Fijn zo'n herkansing.
Je hebt gelijk gauw vergeten die narigheid, is toch maar foute energie.
Fijn met lapjes in de weer is positieve energie en daar worden we een gelukkig mens van!

lieve groet,
Eef

Ageeth Dorsman zei

Kijk, zo'n blogpost is beter.... Positief blijven, delen en belangeloos iets uit liefde maken voor een ander, zo is quilten bedoeld, denk ik.
En of je blokje perfect is? Ik ga er geen oordeel over geven, dat doe ik alleen over mijn eigen werk en ik ben streng voor mezelf. Uiteindelijk gedijt de ene persoon bij "goed genoeg" en blokkeert door het woord perfectionisme, of door les van een perfectionistische lerares, zoals Anny hierboven schrijft, en anderen willen telkens weer hun grenzen verleggen, en met beide instellingen is niets mis, zo lang dit respectvol gebeurt. Groetjes van Ageeth.

Ann zei

Daarom is quilten een heel leuke hobby! Je kan er altijd je eigen draai aan geven en je doet eigenlijk nooit iets verkeerds (tenzij je later zelf terugkijkt op je eigen werkstukken :-). Moest lachen met je commentaar over de paashaas.
En ... ik ken een dame die de Dear Jane ondertussen al 4 keer gemaakt heeft! Telkens in een ander kleurenpallet voor haarzelf of voor vriendinnen :-).
Fijne dag nog!
Ann

Phyllis zei

Heb je vorige blogpost gemist vanwege een weekje Italie, dus niet op kunnen reageren, maar deze post vind ik helemaal top.
Dit hoort voor mij zo bij onze passie. Niet altijd perfectionisme (heb niks met de quilt-politie) maar je best doen, kijken hoe het jou lukt en gaan. En hoe dierbaar is dan zo'n 'konijnenpunt'? Die heeft toch niemand?! Lief dat je een ander zo helpt, dat worden voor haar hele dierbaren herinneringen aan Dear Juud in haar Dear Jane!