maandag 22 augustus 2016

In de winkel

Van Petra natuurlijk.
Heerlijk.
De winkel nog leeg,
H*E*L*E*M*A*A*L
voor mijzelf alleen.
Eerst de lichten aan, koffie aan.
Een dan even lekker snuiven?
Of ik gek geworden ben?
Nee hoor.
Doe het maar eens in een quiltwinkel.
Daar ruikt het altijd zo verschrikkelijk lekker.


Oh wat jammer dat de foto's nu niet
zo scherp zijn.
Maar hier kun je toch alleen maar
verschrikkelijk GELUKKIG van worden?


En dan ga je voor jezelf een kopje koffie maken
en dan zie je dit!
Op het rekje een quilt van
Susan Smith,
patroon ervoor komt er aan!
Sweet Surrender gemaakt door Ineke,
een Logcabin van de hand van Josephine,
kostbare schatten,
stuk
voor
stuk


Loop je langs die mooie moderne stoffen!


Moet ik aan Marja's huizen denken
wanneer ik deze quilt zie.


En dan zo'n handige draaimat,
vol met leuke Tilda stoffen en een
boek van Marg Sampson George.
Aan die vrouw zitten ook al zoveel leuke
herinneringen.


Ik ben aan het STUITEREN,
nou ja een soort van dan.
Tijgertje ben ik bij lange na niet.


Er mogen nog stoffen uitgekozen worden
en dat is met een blik op deze mooie
quilt gemaakt door


Ze heeft die moderne stoffen
gecombineerd met die mooie
linnen-katoen!


Dan zijn de stoffen erbij snel gekozen.


Toch heerlijk dat je dat allemaal
plukken kunt uit de winkel?


Eenmaal gesneden ziet het er zo uit.


En omdat we dan toch bezig zijn
maken we ook gelijk een keuze
voor de



In september gaan ze op de post.

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than Perfect!


12 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Wat een geweldige foto's om een druilerige maandagmorgen mee te beginnen. Stuk voor stuk snoepjes van stofjes.

KijkDaarIs zei

OHHHH Dinsdag mag ik weer!!..;0))
Als ik de foto's zie .....
Hé lekker weer aan de slag !
Fijne dag ...
Mooie plaatjes heb je weer gemaakt !

My name is Riet zei

Dat is een regelrecht luilekkerland Juud. Wat heerlijk om daar te mogen werken, en stofjes te kunnen uitzoeken. Mooie keuze heb je gemaakt.

Anoniem zei

Ja, daar knap ik ook van op, op deze grijze maandagochtend. Veel plezier nog. Groetjes Wilma

Marguerite zei

Ohhh wat een hoop moois.

Marja zei

Wat een stoffenpracht weer!

Leuk die huizen-quilt, bij mij gaat het (toch) een opsekopse-spiegelbeeld-huizen-quilt worden:)
Er zijn al verschillende villa's af maar om er een straatje van te vormen moet ik eerst op sashings uit.

Groet,

Evelyne zei

Gelukkig hier geen druilerige dag, maar volop zon.
Toch ben ik blij met je prachtige foto's van de stoffen. Wat een paradijsje is het daar!
Mooie stoffen in de pakketjes, daar worden straks weer mensen blij van!!

Fijne dag en XX
Eef

Ageeth Dorsman zei

Ja, ik ruik het bijna hier! Die geur van een lapjeswinkel is verrukkelijk, en ook een feestje om naar te kijken.
Groetjes van Ageeth.

Phyllis zei

Klopt! Die katoentjes ruiken heerlijk! Wat een heerlijk begin van de dag, herinner ik me nog van toen ik in een quiltwinkel werkte, ging altijd extra vroeg.... super.

Nifty Quilts zei

It looks like fabric wonderland! And with coffee! What could be better? All the fabrics and quilts are so beautiful, I don't know how you choose.

Yvonne zei

Heerlijk hoor! De droom van iedere Quiltster.......helemaal alleen in een quiltwinkel! Lekker op je gemak struinen, snuiven, aaien en meer van dat soort idioots dat wij plegen te doen! Zalig!!!!!!

Floor zei

Geef mij die klassieke stofjes maar.
Eigenlijk zouden we allemaal wel zo'n winkel voor ons zelf willen hebben denk ik, maar ja dan kwamen er geen klanten...
Gelukkig hebben we thuis wel allemaal een klein winkeltje aan stoffen, maar soms net niet dat ene!