dinsdag 1 november 2016

Lekker Lessen

Lekker lessen,
het is zo leuk om telkens weer een tafel vol te hebben.
Donderdag was dat het geval bij Petra Prins Patchwork Shop.
De Beginners.
En dan gaan we echt voor de basis.
Dat is ook belangrijk.


Patroon over nemen,
gewoon met een schuurpapiertje,
nix geen fancy pancy spullen.


Goed kijken naar je stofje,
"waar zit je recht van draad?"


Wel een handigheidje, de Add-a-Quarter
liniaal.
Dat is zo'n super liniaaltje voor 
gelijke naad toeslagen.


Stofjes kiezen.....
Dat blijft toch een dingetje,
wat is leuk?
heb ik wel voldoende stofjes?
wat zou jij doen?


Er werd hard gewerkt,
heel hard.
En de resultaten!
Wow die mogen er wezen,
maar die ben ik vergeten op de foto
te zetten!
Ben er natuurlijk ook niet om foto's te maken,
maar dat ga ik wel goed maken.
Over twee weken zien we elkaar weer.


Ook ik ga niet 'lap-loos' naar huis.
Om er alvast te genieten van mijn stofjes
leg ik ze op mijn dashboard.

Tot blogs,

Juud,


Remember; Better finished than perfect!


8 opmerkingen:

Kleine Vingers zei

Volgens mij net gisteren in het journaal dat er zoveel ongelukken gebeuren met auto's omdat mensen afgeleid worden door mobiele telefoons. Ik vraag me af wat ze denken van mooie stofjes op het dashboard? Wel mooie stoffen trouwens! Groeten Aurora

Gerda Hartman zei

Oude tijden herleven met zien van de pritt stift en het schuurpapier.

Inge Slaats zei

Je hebt helemaal gelijk, een goede basis is het belangrijkste. Daar heb je je hele quiltleven profijt van. Heerlijk om te zien hoe je cursisten bezig zijn. Ik vind het bijna jammer dat ik geen beginnerscursus meer nodig heb, het lijkt me zo genoegelijk om er bij te zijn, helemaal daar in Zutphen tussen al die mooie stoffen. Maar ach, ik geniet gewoon van je blog, ook gaaf toch. Je hebt mooie stofjes gekocht, echte snoepjes.

Anoniem zei

Het puntje van de tong komt nog net niet naar buiten bij je geconcentreerde cursisten. Fijn om te zien dat er toch steeds quilt sisters bij komen. Groetjes Wilma

Floor zei

Leuk die eerste reactie! Mooie lapjes in je auto Juud, dat leidt maar af :-)
Leuk die beginners. Meestal weet je al na 2 of 3 lessen wie er helemaal voor gaan en wie niet. Hopelijk allemaal natuurlijk.
Maar beginners les is altijd heerlijk om te doen.
Groetjes,
Floor

Katrien zei

Bekend dashboard :-) ook een Ford?

Yvonne zei

Heerlijk om je kennis te mogen overdragen en na het eerste zuchten en steunen de trots te zien als er twee lapjes aan elkaar zijn genaaid! Dan is vaak het hek van de dam..... wat hebben we toch een mooie hobby!

Ineke zei

Ben het met Inge eens, jammer dat ik geen beginners-cursus meer nodig heb ;-)