zaterdag 10 maart 2018

Zaterdagochtend

Een hele dag zonder afspraken,
vroeg het bed uit,
om er vooral een heerlijk lange dag van te maken.


Op tafel ligt Jen,
je weet wel, van Delilah.
Blok van de maand bij Aljona,
waar ik al in geen maanden iets aan gedaan heb. 


Keurig kwamen de pakketjes binnen,
die even netjes, ongeopend,
werden weg gelegd.
In februari kwam de laatste.

Dus vanaf december heb ik er 
niet meer aan gewerkt.
Maakt ook niet uit,
het is geen wedstrijd.
En waar anderen klaar zijn,
mag ik gewoon nog even lekker!


Een eerste blokje is getekend en geknipt,
en dient nu als voorbeeld voor de rest.
De mallen lijken soms wat op elkaar,
dan is een fout zo gemaakt.
Ik hoop dat zo te voorkomen.


Heerlijk om weer lapjes uit te mogen pakken,
en uit te zoeken.
Kijken wat er nieuw is en wat je al hebt of had.


Leuk die vosjes!


En deze dan?
Heerlijk toch de lente in je quilt!


Of een gek "alice in wonderland' lapje.

En nu?
Nu dus een hele zaterdag de tijd.
Ik ga knippen en tekenen, 
dat patchen kan lekker avonds in de bank!


En gisteren? 
Gisteren kwam dorpsgenoot Elly 
Voor haar geen 'fiets-koerier'
maar een "juud-service".

Er is onverwachts een plekje vrij gekomen
voor de Tea Party, 
Je zou dus nog mee kunnen doen!


Voor nu een hele fijne zaterdag,

tot blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!



10 opmerkingen:

Dientje zei

Wat zijn de stofjes leuk. Ik ben benieuwd welke je kiest.
De teaparty ziet er geweldig uit, maar ik laat hem/haar voorbij gaan. Eerst even andere dingen.
Fijne zaterdag en natuurlijk zondag.
Groet, Dientje

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Your tea party cups are turning out beautifully. I love them.

Marja zei

Heerlijk zo'n dag waar alles kan en niets moet!

Groet,

Floor zei

Heerlijk zo'n vrije zaterdag, lijkt me ook wel eens lekker voor een hele week :-)
Vakantie in eigen huis dus, waarbij alles verder wordt gedaan, en dan alleen maar bezig met de lapjes. Of zou dat gaan vervelen?
Ik vind het knap hoor, dat je de pakjes dicht kunt laten. Zou veel te nieuwsgierig zijn om te zien wat voor stofjes je hebt gekregen. Ze zien er heel leuk uit.
Groetjes,
Floor

BezigeBijMirjam zei

Voor jou bijna een unicum, zo'n vrije zaterdag. Geniet er maar lekker van. Elly is toch degene die in november samen met jou op de fiets naar Bunschoten kwam? Leuk hoor de teaparty, maar........ Fijn weekend! 🤗

Annemiek zei

Heerlijk zo een ochtend, even tijd voor jezelf! Hoe fijn is dat toch. Na een hele drukke week hoop ik vanmiddag weer even "me" tijd te hebben. Een goed weekend gewenst.

Annelies zei

Geniet lekker van je vrije dag !

Yvonne zei

Heerlijk zo een vrije zaterdag! Hier ook een 'oppasvrije' dag. Quiltkamer op zijn kop en heel veel lapjes weer netjes strijken......ook fijn als straks weer alles netjes is. Fijne dag gewenst!

Phyllis zei

Geniet van je 'me(too)' dag :-) !

wilma oud zei

De stofjes waar je nu mee werkt, zijn zo heel anders dan we van jou gewend zijn. Ik ben heel benieuwd! Een hele fijne zondag nog. Groetjes Wilma